РОЗВИТОК СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ ЗРІЛОСТІ ЯК ЧИННИКА ЗДОРОВ’Я ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • Khrystyna Shyshkina Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

соціально-психологічна зрілість, інформаційна позиція, особистісна, міжособистісна, суспільна адекватність, здоров’я

Анотація

Результати теоретичного й емпіричного дослідження особливостей розвитку соціально-психологічної зрілості як чинника здоров’я особистості викладено в статті. Теоретично обґрунтовано й емпірично вивченню структури соціально-психологічної зрілості крізь призму розвитку здоров’я особистості. Уста­новлено взаємозв’язки між показниками соціально-психологічної зрілості та здоров’я особистості, а також запропоновано шляхи вдосконалення со­ціально-психологічної зрілості через розвиток інформаційної позиції студентів для зміцнення здоров’я. Саме соціально-психологічна зрілість – показник високого рівня розвитку юнаків, що надзвичайно важливо для кожної здорової осо­бис­тості та й для соціуму загалом. Оскільки передумови набуття соціально-пси­хологічної зрілості закладено вже в дитинстві, то рівень цієї зрілості може бути теж різним, залежно від віку, статі, сім’ї, від рівня самоідентифікації та со­ціалі­зації, а також розуміння юнаком своєї ролі в суспільстві. Розвиток соціально-психологічної зрілості психологічно зумовлений етапом розвитку здорової людини, характерними рисами якого є рівні розвитку її самостійності та самодостатності. На цьому етапі особистість усвідомлює власні суспільні, громадянські, економічні обов’язки та права, а також групові норми пове­дінки, а також використовує критичне ставлення до ситуації в конкретному со­ціумі, ураховуючи при цьому свою роль у ньому, атмосферу, вимоги та очіку­вання від кожного члена, застосовуючи всю інформацію про певну групу людей, спираючися на свій власний досвід, переконання, пріоритети та цілі.

Біографія автора

  • Khrystyna Shyshkina, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

    кандидат психологічних наук, стар­ший викладач кафедри медичної психології та безпеки життє­діяльності Східноєвропейського національного універ­ситету імені Лесі Українки

Посилання

Zasyekina, L. Movlennyeva kultura yak kryteriy osobystisnoyi zrilosti [Language Culture as a Criterion of Personal Maturity] / L. Zasyekina // Psycholohichni Perspektyvy. – 2010. – No 15. – P. 61–72.
Kon, I. Psicholohiya yunosheskogo vozrasta: problem formirovaniya lichnosti [Psychology of Youth Age: Problems of Personality Formation]: ucheb. posobiye / I. Kon. – Moscow : Prosvescheniye, 1979. – 368 p.
Kornilova, T. Metodologicheskiye osnovy psycholohiyi [Methodological Bases of Psychology] / T. Kornilova, F. Smirnov. – St. Petersburg : Piter, 2006. – 320 p.
Kotsan, I. Psychlohiya zdoroviya ludyny [Psychology of Human Health] / I. Kotsan, G. Lozhkin, M. Mushkevych ; za red. I. Kotsana. – Lutsk : Volyn National University, 2011. – 352 p.
Myhaylov, O. Formuvannya socialnoyi zrilosti studentiv ekonomichnogo profilyu [Social Maturity Formation of Economic Profile Students] : avtoref. dus. kand. ped.nauk : 13.00.07 / O. Myhaylov. – Kyiv : Ins-t probl. vyhovannya ANP Ukrainy, 2001. – 20 p
Olport, G. Stanovleniye lichnosti [The Formation of Personality] / G. Olport // Izbrannye trudy. – Moscow : Smysl, 2002. – 462 p.
Starish, A. Philosophiya informacii [Psychology of Information] / A. Starish. – Simferopol : Tavriya, 2004. – 376 p.
Shyshkina, Kh. Informatsiyna pozytsiya yak chynnyk socialno-psycholohichnoyi zrilosti stydentiv [Information Stance as a Factor of Students’ Social and Pshychological Maturity] : avtoref. dys. kand. psychol. nauk : 19.00.07 / Kh. Shyshkina. – Ostroh : National university «Ostroh Academy», 2013. – 20 p.
Greenberger, E. Education and the Acquisition of Psychological Maturity / E. Greenberger. – N. Y. : Irvington Publishers, Inc., 1982. – P.155–189.

Література
Засєкіна Л. В. Мовленнєва культура як критерій особистісної зрілості / Л. В. Засєкіна // Психологічні перспективи. – 2010. – Вип. 15. – С. 61–72.
Кон И. С. Психология юношеского возраста: проблемы формирования личности : учеб. пособие / И. С. Кон. – М. : Просвещение, 1979. – 175 с.
Корнилова Т. В. Методологические основы психологии / Т. В. Корнилова, Ф. Д. Смирнов. – СПб. : Питер, 2006. – 320 с.
Коцан І. Я. Психологія здоров’я людини / І. Я. Коцан, Г. В. Ложкін, М. І. Муш¬кевич ; за ред. І. Я. Коцана. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2011. – 352 с.
Михайлов О. В. Формування соціальної зрілості студентів економічного профілю : автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.07 / О. В. Михайлов. – К. : Ін-т пробл. виховання АПН України, 2001. – 20 с.
Олпорт Г. Становление личности / Г. Олпорт // Избранные труды. – М. : Смысл, 2002. – 462 с.
Стариш А. Г. Философия информации / А. Г. Стариш. – Сімферополь : Таврия, 2004. – 376 с.
Шишкіна Х. Ю. Інформаційна позиція як чинник соціально-психологічної зрілості студентів : автореф. дис. канд. психол. наук : 19.00.07 / Х. Ю. Шишкіна. – Острог : Нац. ун-т «Острозька академія», 2013. – С. 263–270.
Greenberger, E. Education and the Acquisition of Psychological Maturity / E. Greenberger. – N. Y. : Irvington Publishers, Inc., 1982. – P.155–189.

Завантаження

Опубліковано

2014-03-05

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.