ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ІНТЕРЕСУ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ДО СОЦІАЛЬНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕРЕЖ

Автор(и)

  • Antonina Mitlosh Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

інтерес, прояв інтересу до Інтернету, соціальні Інтернет-мережі, мотиви звернення до соціальних Інтернет-мереж

Анотація

Публікація присвячена аналізу результатів теоретичного й емпіричного дослідження психологічних особливостей прояву інтересу студентської молоді до соціальних Інтернет-мереж. Автор обґрунтовує актуальність обраної пробле­ми, відзначає її недостатню розробленість і в прикладному, і в теоре­тичному аспектах. У публікації звернено увагу на те, що Україна ввійшла в п’ятірку країн, Інтернет-користувачі яких найактивніше відвідують соціальні мережі. Здійснено огляд останніх наукових досліджень вітчизняних учених у цій галузі. Проаналізовано та обґрунтовано доцільність здійснення дослідження прояву інтересу до соціальних Інтернет-мереж через ціннісно-мотиваційну сферу осо­бистості. Дослідження проводилося в Східноєвропейському національ­но­му уні­верси­теті імені Лесі Українки, вибірку склали студенти цього університету. Опи­сано теоретичні, емпіричні та статистичні методи, які використовували для реалізації завдань дослідження. Опис та обґрунтування результатів дослідження містить огляд й інтерпре­та­цію отриманих даних стандартизованого інтерв’ю, яке проводилося на пер­шому етапі дослідження для формування груп вибірок досліджуваних. Наступ­ний етап дослідження полягав у з’ясуванні особливостей ціннісно-мотиваційної сфери досліджуваних, які користуються соціальними Інтернет-мережами, а також у виявленні відмінностей ціннісно-мотиваційної сфери між різними групами вибірок: тими досліджуваними, які користуються соціальними мережами, та тими, які ними не користуються. Порівняння та зістав­лення ре­зульта­тів засвідчує наявність відмінностей у групах вибірок за мето­дикою В. Мільмана «Діагностика мотиваційної структури». У досліджу­ва­них, які активно корис­туються соціальними Інтернет-мережами, переважає ді­лова спрямованість мотиваційного профілю. Автор також зазначає, що в більшості користувачів, які надають перевагу соцмережі «Facebook», у мотива­ційній структурі пере­важає робоча (ділова) спрямованість. Підсумовуючи ре­зульта­ти, автор публікації наголошує, що центральним елементом мотиваційної сфери користувачів соціальних Інтернет-мереж є мо­тиви афіліації, співро­біт­ництва (прагнення допомогти іншим користувачам для збільшення в такий спосіб власного авторитету, досягнення визнання іншими власної компе­тентності й майстерності), самоствердження; самореалізації (як способу прояву й розвитку власних інтелектуальних і творчих можливостей), а також  діловий (орієнтація на конкретний діловий результат), комунікативний, пізнавальний (отримання нових знань) мотиви.

Біографія автора

  • Antonina Mitlosh, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

    кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної та соціальної психології Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки

Посилання

Zakhoplennya sotsmerezhamy vede do nebezpechnykh zmin u mozku ta «kryzy identychnosti» [Capturing social networks leading to dangerous changes in the brain and «identity crisis»] / Shchotyzhneve analitychne vydannya Poltavshchyny «Nova Hodyna» [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu do publikatsii: http://ng.pl.ua/2011/08/01/zahoplennya-sotsmerezhamy-vede-do-nebezpechnyh-zmin-u-mozku-j-kryzy-identychnosti/
Zasyekin, A. Virtualne spilkuvannya yak chynnyk osobystisnykh zmin studentskoi molodi [Virtual communication as a factor of students’ personal alteration] : avtoref. dys. ... kand. psykhol. nauk : 19.00.07 / Artur Zasyekin ; Kyiv. un-t im. Borysa Hrinchenka. – K., 2012. – 20 p.
Leshchuk, I. Ekolohiya dukhu [Ecology of spirit] : nauk.-bibl. analiz vplyvu na lyudynu: narkotykiv, psykhotrop. rechovyn, mystetstva, audio-, video-, interaktyv. telebachennya, kompjyuter. merezhi, internetu, virtual. realnosti, «dukhov.» virusiv, chysla «666» / Ivan Leshchuk. – Cherkasy: Smirna, 2011. – 355 p.
Luchynkina, A. Analiz motyvatsijnoji skladovoji Internet-sotsializatsii [Analysis of the motivational component of Internet socialization] / A. Luchynkina // Horyzonty obrazovanyya. – 2013. – № 1 (37). – P. 36–40.
Mitlosh A. Osoblyvosti proyavu interesu molodi do audiovizualnykh zasobiv masovoi informatsii [Features of young peopl’s showing interest to audiovisual media] / A. Mitlosh // Psycholohichni Perspektyvy. – 2013. – No 33. – P. 165–173.
Nazar, M. Internet-spilkuvannya yak chynnyk osobystisnykh zmin u yunatskomu vitsi [Internet communication as a factor in personality changes in young age] : avtoref. dys. ... kand. psykhol. nauk : 19.00.07 / Nazar Maksym ; NAPN Ukrainy, In-t psykholohii im. H. S. Kostyuka . – K., 2010. – 18 p.
Naidonova, L. Spryimannya vizualnoi informatsii v merezhi Internet [Perception of visual information on the Internet] // Psykholohichne doslidzhennya tvorchykh pertseptyvnykh protsesiv na riznykh vikovykh rivnyakh : monohrafiya / [V. Molyako, I. Bila, N. Vahanova ta in.] ; za red. V. Molyako. – Kirovohrad : Imeks-LTD, 2012. – P. 198–206.
Susska, O. Informatsijnyyj imunitet: problemy psykholohichnoho zakhystu v informatsijnomu prostori: monohrafiya [Information immunity: problems of psychological defense in cyberspace: monograph] / O. Susska. – K. : [b.v.], 2008. – 108 p.
Faturova, V. Internet-seredovyshche yak faktor psykholohichnoho rozvytku komunikatyvnoho potentsialu osobystosti [Online environment as a factor in the psychological development of the communicative potential of the individual] : avtoref. dys. ... kand. psykhol. nauk : 19.00.07 / V. Faturova. – Kyiv. – 2004. – P. 21.
TOP-20 sajtiv, yakymy korystuvalys ukraintsi v lyutomu [Top 20 sites used by the Ukrainian in February]. – [Elektronnyi resurs]. – Rezhym dostupu do publikatsii : http://watcher.com.ua/2013/03/27/top-20-saytiv-yakymy-orystuvalys-ukrayintsi-v-lyutomu/
Ylyin, E. Emotsyy y chuvstva [Emotions and feelings] / Ylyin E. – SPb. : Pyter, 2001. – 752 p.

Література

Захоплення соцмережами веде до небезпечних змін у мозку та «кризи ідентичності» / Щотижневе аналітичне видання Полтавщини «Нова година» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ng.pl.ua/ 2011/08/01/ zahoplennya-sotsmerezhamy-vede-do-nebezpechnyh-zmin-u-mozku-j-kryzy-identychnosti/
Засєкін А. Віртуальне спілкування як чинник особистісних змін студентської молоді : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / Артур Засєкін ; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. – К., 2012. – 20 с.
Лещук І. Екологія духу : наук.-бібл. аналіз впливу на людину: наркотиків, психотроп. речовин, мистецтва, аудіо-, відео-, інтерактив. телебачення, комп’ютер. мережі, інтернету, віртуал. реальності, «духов.» вірусів, числа «666» / Іван Лещук. – Черкаси : [б. в.], 2011. – 355 с.
Лучинківна А. Аналіз мотиваційної складової Інтернет-соціалізації / А. Лу¬чинкіна // Горизонты образования. – 2013. – № 1 (37). – С. 36–40.
Мітлош А. В. Особивості прояву інтересу молоді до аудіовізувальних засобів масової інформації / А. В. Мітлош // Психол. перспективи. – 2013. – № 33. – С. 165–173.
Назар М. Інтернет-спілкування як чинник особитісних змін у юнацькосму віці : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / Назар Макчим ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка. – К., 2010. – 18 с.
Найдьонова Л. Сприймання візуальної інформації в мережі інтернет / Л. Найдьонрова // Психологічні дослідження творчнх перцептивних процесів на різних вікових рівнях : монографія / [В. Моляко, І. Біла, Н. Ваганова та ін.] ; за ред. В. Моляко. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012. – С. 198–206.
Сусська О. Інформаційний імунітет: проблеми психологічного захисту в інформаційному просторі : монографія / О. Сусська. – К., 2008. – 108 с.
Фатурова В. Інтернет-середовище як фактор психологічного розвитку комунікативного потенціалу особистості : автореф. дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / Віра Миколаївна Фатурова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. – К., 2004. – 21 с.
Топ-20 сайтів, якими користувались українці у лютому. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://watcher.com.ua/2013/03/27/top-20-saytiv-yakymy-orystuvalys-ukrayintsi-v-lyutomu/
Ильин Е. Емоции и чувства / Е. Ильин. – СПб. : Питер, 2001. – 752 с.

Завантаження

Опубліковано

2014-03-05

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Mitlosh, A. (2014). ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ІНТЕРЕСУ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ДО СОЦІАЛЬНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕРЕЖ. Психологічні перспективи, 23, 204-216. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/247

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.