ДОМІНАНТНІ ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ГОТОВНОСТІ ДО ЗМІН СЕРЕД МАЙБУТНІХ УКРАЇНСЬКИХ ПРАВООХОРОНЦІВ

Автор(и)

  • Ганна Стояцька Дніпровська академія неперервної освіти

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2021-38-215-229

Ключові слова:

внутрішня мотивація, зовнішня позитивні мотивація, відкритість до нового досвіду, регресійний аналіз, управління змінами, прихильність до змін, індивідуальна готовність до змін, організаційні зміни.

Анотація

Мета. Стаття презентує пошук концептуальних динамічних чинників, які визначають і спричиняють конфігурацію психологічної готовності до сприйняття змін серед нового покоління українських поліцейських. У статті представлено результати продовження дослідження психологічної готовності до змін серед майбутніх українських правоохоронців. Методи. На цьому етапі дослідження було проведено регресійний аналіз показників за 8 методиками дослідження. Метод побудови моделі множинної лінійної регресії – метод найменших квадратів. Результати. Основні результати дослідження – це здійснення покрокового регресійного аналізу 13 психологічних показників, які можуть визначати таку психологічну властивість як готовність до змін. Аналіз підтвердив концептуальну гіпотезу про наявність ієрархічно зумовлених ступенів причинно-наслідкового зв’язку між готовністю до змін та різними сторонами професійної мотивації, відкритості до нового досвіду, мотивації до успіху, соціальної адаптивності. Коефіцієнт детермінації (R2) отриманої оптимальної регресійної моделі становить 65,54%. Це означає, що саме на такий відсоток готовність до змін визначається психологічними показниками, обраними для дослідження. Було проаналізовано коефіцієнти регресії та підраховано коефіцієнти еластичності отриманої моделі. Домінантними чинниками у формуванні готовності до сприйняття змін серед майбутніх поліцейських визначено такі показники як: зовнішня позитивна мотивація, внутрішня мотивація та відкритість до нового досвіду. Найменш значущі чинники, котрі зумовлюють готовність до змін у цьому соціальному середовищі – це толерантність до двозначності, рівень психологічного благополуччя та мислення зростання. Висновки. Загалом майбутніх правоохоронців можна вважати цілком сприятливим соціальним середовищем для вивчення феномену готовності до змін. Мотиваційний комплекс та спрямованість на набуття нового досвіду визнані ключовими психологічними чинниками формування готовності до змін для цієї професійної групи.

Посилання

Ahmad, A. B., Liu, B., & Butt, A. S. (2020). Scale development and construct clarification of change recipient proactivity. Personnel Review, 49(8), 1619–1635. https://doi.org/10.1108/PR-02-2019-0091

Augustsson, H., Richter, A., Hasson, H., & von Thiele Schwarz, U. (2017). The need for dual openness to change: A longitudinal study evaluating the impact of employees’ openness to organizational change content and process on intervention outcomes. Journal of Applied Behavioral Science, 53(3), 349–368. https://doi.org/10.1177/0021886317691930

Encouragement: The essential element of helping. (2019). Adlerian counseling and psychotherapy: A Practitioner’s wellness approach, sixth edition (pp. 84–114) https://doi.org/10.4324/9781351038744

Jungers, C., & Gregoire, J. (2021). Confrontation: A dialectical humanistic consideration. Journal of Humanistic Counseling, 60(1), 58–75. https://doi.org/10.1002/johc.12151

Knight, D. K., Joe, G. W., Becan, J. E., Crawley, R. D., Theisen, S. E., & Flynn, P. M. (2019). Effectiveness of an intervention for improving intrinsic motivation among adolescent males in a secure substance use treatment setting. Criminal Justice and Behavior, 46(1), 101–114. https://doi.org/10.1177/0093854818804857

Myklebust, T., Motland, K., Garnås, A., Bjørklund, R., Bjørkli, C., & Fostervold, K. I. (2020). An empirical evaluation of the relationship between human relations climate and readiness for change. Scandinavian Journal of Work and Organizational Psychology, 5(1), 1–12. https://doi.org/10.16993/SJWOP.74

Olafsen, A. H., Nilsen, E. R., Smedsrud, S., & Kamaric, D. (2020). Sustainable development through commitment to organizational change: The implications of organizational culture and individual readiness for change. Journal of Workplace Learning, 33(3), 180–196. https://doi.org/10.1108/JWL-05-2020-0093

Peng, J., Li, M., Wang, Z., & Lin, Y. (2021). Transformational leadership and employees’ reactions to organizational change: Evidence from a meta-analysis. Journal of Applied Behavioral Science, 57(3), 369–397. https://doi.org/10.1177/0021886320920366

Qiao, S., Da, W., Li, X., Zhou, Y., & Shen, Z. (2021). Occupational stress, burnout, and organizational readiness for change: A longitudinal study among HIV HCPs in china. Psychology, Health and Medicine, https://doi.org/10.1080/13548506.2021.1903059

Rehman, N., Mahmood, A., Ibtasam, M., Murtaza, S. A., Iqbal, N., & Molnár, E. (2021). The psychology of resistance to change: The antidotal effect of organizational justice, support and leader-member exchange. Frontiers in Psychology, 12 https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.678952

Salcido, C. G., Ray, J. V., Caudy, M., Viglione, J., & Walter, R. J. (2019). Associations between psychopathic traits and readiness for change: An exploratory analysis. Personality and Individual Differences, 141, 86–91. https://doi.org/10.1016/j.paid.2018.12.021

Weigold, I. K., Weigold, A., Russell, E. J., Wolfe, G. L., Prowell, J. L., & Martin-Wagar, C. A. (2020). Personal growth initiative and mental health: A meta-analysis. Journal of Counseling and Development, 98(4), 376-390. https://doi.org/10.1002/jcad.12340

Zaman, S., & Naqvi, I. (2020). Translation and validation of personal growth initiative scale-II for pakistani adults. Pakistan Journal of Psychological Research, 35(4), 657–674. https://doi.org/10.33824/PJPR.2020.35.4.35

Stoyatska G. (2021). Determination peculiarities of readiness for changes among future Ukrainian law enforcement officers. Psychological Prospects Journal, (37), 214–232. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2021-37-214-232 [in Ukrainian].

Nakaz MVS Ukrainy (2019). «Pro vdoskonalennia pidhotovky kursantiv u zakladakh vyshchoi osvity iz spetsyfichnymy umovamy navchannia, yakizdiisniuiut pidhotovku politseiskykh za spetsialnistiu «Pravookhoronna diialnist» [Order of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine "On improving the training of cadets in higher education institutions with specific training conditions, which train police officers in the specialty" Law Enforcement "] No 427 vid 30.05.2019 r. [in Ukrainian].

Nakaz MVS Ukrayiny (2021). «Pro pidhotovku fakhivtsiv u zakladakh vyshchoyi osvity iz osoblyvymy umovamy navchannya, yaki zdiysnyuyutʹ pidhotovku politseysʹkykh za osvitnʹo-profesiynoyu prohramoyu «2 roky kursant – 1 rik slukhach»» [Order of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine "On the training of specialists in higher education institutions with specific training conditions that train police officers under the educational and professional program "2 years cadet – 1 year student"] No 615 vid 18.08.2021 r. [in Ukrainian].

Завантаження

Опубліковано

2021-12-20

Як цитувати

Стояцька , Г. . (2021). ДОМІНАНТНІ ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ ГОТОВНОСТІ ДО ЗМІН СЕРЕД МАЙБУТНІХ УКРАЇНСЬКИХ ПРАВООХОРОНЦІВ. Психологічні перспективи, 38, 215-229. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2021-38-215-229

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.