СВІДОМЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ЯК ЧИННИК ІНФОРМАЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ЛЮДИНИ

Автор(и)

  • Khrystyna Khvorost Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2016-27-303-316

Ключові слова:

інформація, інформаційно-психологічна безпека, інформа¬ційно-психологічний вплив, свідоме ставлення, особистість, соціально-психоло¬гічна зрілість.

Анотація

У статті обґрунтовано залежність свідомого ставлення особистості до ін­формації та інформаційно-психологічної безпеки людини. Подано сучасні нау­кові напрацювання у царині психології інформації. Розглянуто основні форми інформаційно-психологічного впливу на особистість. Обґрунтовано взаємо­зв’язок свідомих ставлень до інформації, що існують у такому інформаційному просторі, як семіосфера, з суспільною адекватністю соціально-психологічної зрілості людини, яка володіє стійкою інформаційно-психологічною безпекою.

Представлено результати емпіричного дослідження щодо виявлення основ­них крос-культурних віддмінностей у свідомому ставленні до інформації укра­їнських та американських студентів. У дослідженні брали участь 250 респон­дентів Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки (Луцьк, Україна) та Університету Центрального Арканзасу (Конвей, США). Дослідження ґрунтувалося на основі авторського опитувальника, у якому бра­лось до уваги ставлення до інформації, отримуваної із різних сфер життя: спорт, сім’я, професійне зростання тощо. А також аналізувались основні джерела інформації, найбільш прийнятні для студентів обох країн. 

Оскільки вибір інформаційного ресурсу залежить від ступеня його інтерак­тивності, було простежено відповідні відмінні та спільні риси. Результати на­шого дослідження показали, що інформація є важливим складником сучасного студенства. Молодь обох країн висловлює адекватне ставлення до інформації. Існує багато спільного у реалізації пізнавальних, емоційних і поведінкових функ­цій інформації у студентів України та США, проте наявні деякі відмінності. Це пояснюємо різними умовами й рівнем життя, фондом знань, неоднаково насиче­ним інформаційним простором, різним доступом до новітніх інформаційних технологій та можливістю їх вільного використання достатньою мірою.

 

Біографія автора

  • Khrystyna Khvorost, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

    кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології та безпеки життєдіяльності Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки.

Посилання

1. Герасимчук О. Б. Змішана модель навчання в умовах інформатизації нав-чального процесу / О. Б. Герасимчук // Математика. Інформаційні технології. Освіта : зб. ст. № 2 / за ред. В. В. Пасічника. – Луцьк : ПП Іванюк В. П., 2015. – С. 23–34.
Gerasymchuk O. В. Zmishana model navchannya v umovakh informatyzacii nav¬chalnogo procesu [Mixed Model of Learning in Terms of Informatization of Educational Process] / O. В. Gerasymchuk // Matematyka. Informaciini tekhno¬logii. Osvita : zb. st. № 2 / za red. V. Pasichnyka. – Lutsk : PP Ivanyuk V., 2015. – P. 23–34.
2. Мохняк С. М. Безпека життєдіяльності : навч. посіб. / С. М. Мохняк, О. С. Дацько, О. І. Козій та ін. – Львів : Вид-во Нац. ун-ту «Львівська полі¬техніка», 2009. – 264с.
Mochnyak S. M. Bezpeka zhyttediyalnosti [Life Safety] : navch. posib. / S. M. Mohnyak, O. S. Dacko, O. I. Koziy ta in. – Lviv : National University “Lviv Politechnik”, 2009. – 264 p.
3. Мясищев В. Н. Психология отношений : избранные психологические труды / В. Н. Мясищев. – Москва ; Воронеж : Ин-т практ. психологии ; МО-ДЭК, 1998. – 368 с.
Myasyschev V. N. Psykhologiya otnosheniy [Psychology of Attitudes] : izbrannye psykhologicheskiye trudy / V. N. Myasyschev. – Moskva ; Voronezh : In-t prakt. psychology ; MO-DEK, 1998. – 368 p.
4. Ржеуський А. В. Сервіси для створення мультимедійних продуктів в бібліо¬теках (на прикладі віртуальних виставок) / А. В. Ржеуський, О. Б. Мали¬новський, Н. Е. Кунанець // Математика. Інформаційні технології. Освіта : матеріали IV Міжнар. наук.-практ. конф. – Луцьк : ПП. Іванюк В. П., 2015. – С. 53–54.
Rzheuskiy A. V. Servisy dlya stvorennya multymediynykh produktiv v bibliotekah (na prykladi virtualnyh vystavok) [Services for Making Multimedia Products in Libraries (on the example of virtual exhibitions)] / A. V. Rzhruskiy, O. B. Maly¬novskyi, N. E. Kunanec // Matematyka. Informaciyni tehnologii. Osvita : mate¬rialy IV Mizhnar. nauk.-prakt. konf. – Lutsk : PP Ivanyuk V. P., 2015. – P. 53–54.
5. Стариш А. Г. Философия информации / А. Г. Стариш. – Симферополь : Таврия, 2004. – 376 с.
Starish A. G. Filosofiya informacii [Philosophy of Information] / A. G. Starish. – Simferopol : Tavriya, 2004. – 376 p.
6. Шишкіна Х. Ю. Психологічні засади інформаційної позиції особистості / Христина Юріївна Шишкіна. – Луцьк : Вежа-Друк, 2014. – 196 с.
Shyshkina Kh. Psykhologichni zasady informaciynoi pozycii osobystosti [Psycho¬logical Priciples of Individual Information Stance] / Khrystyna Shyshkina. – Lutsk : Vezha-Druk, 2014. – 196 p.
7. Osgood Ch. The Measurement of Meaning / Ch. Osgood, G. Suci, P. Tannenbaum. – Urbana : University of Illinois Press, 1975. – 346 p.

Завантаження

Опубліковано

2016-06-15

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Khvorost, K. (2016). СВІДОМЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ЯК ЧИННИК ІНФОРМАЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ЛЮДИНИ. Психологічні перспективи, 27, 303-316. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2016-27-303-316

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.