ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ КУРСАНТІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ НА ЗРАЗКАХ ПРИКОРДОННОЇ ІСТОРІЇ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Oleh Shynkaruk Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0003-4499-8282

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-34-261-277

Ключові слова:

патріотизм, курсант, виховання, Національна академія Державної прикордонної служби України, прикордонна історія, етнічна психологія, психологія міжгрупових відносин.

Анотація

У статті автор аналізує психологічні аспекти патріотичного виховання курсантів Національної академії Державної прикордонної служби України імені Богдана Хмельницького на зразках прикордонної історії.

Це питання на сучасному етапі розвитку української державності, а особливо загрози її втрати, є досить актуальним, тому важливого значення набуло питання пошуку більш досконалих методів і засобів, зокрема й використання психологічних чинників, роботи з цивільною та військовою молоддю, які б забезпечили високий рівень їхнього патріотизму.

Дослідження поняття патріотизму дозволяє зробити висновок, що це явище, як один з базових компонентів індивідуальної та суспільної свідомості, має комплексну структуру. Він – обʼєкт вивчення історії, етнології, соціології, політології, а також етнічної психології та психології міжгрупових відносин. Вони акумулювали значний масив даних, що дозволяють сьогодні виділити проблему патріотизму в якості самостійного обʼєкта дослідження, використовувати для опису цього явища відповідний концептуально-термінологічний інструментарій і позначити його соціально-психологічну специфіку.

Зважаючи на те, що серед принципів формування патріотизму є й такий як: “відповідності національним інтересам України, пріоритетності духовних, національно-історичних і військових цінностей та традицій українського народу, Збройних сил України”, автор зазначає, що цей принцип є актуальним і для українських прикордонників, адже національно-історичні цінності, глибокі традиції є і у них, про що свідчать численні наукові дослідження останніх років.

Наявні зразки прикордонної історії командири, відповідні посадові особи, науково-педагогічні працівники, весь персонал Національної академії Державної прикордонної служби України використовують у своїй діяльності все активніше, здійснюючи своєрідний вплив на свідомість, підсвідомість і поведінку особистості майбутнього офіцера-прикордонника і на психологічний стан військового колективу в процесі їхньої життєдіяльності з метою формування у них високих морально-політичних, громадянських, військово-професійних, соціально-психологічних, психічних і фізичних якостей, необхідних для успішного виконання в умовах будь-якої складності конституційного обов’язку щодо захисту української держави.

Посилання

Kameniuk Yu. V., Aleshchenko, V. I. (2015). Psyhologichni zasady formuvannia patriotyzmu viiskovosluzhbovtsiv Zbroinyh syl Ukrayiny [Psychological Principles of Forming Patriotism of Armed Forces of Ukraine Personnel]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrayiny ‒ Bulletin of National Defense University of Ukraine, 1 (44), 82-87 [in Ukrainian].
2. Aleshchenko V. I., Afanasiev, A. O. (2006) Patriotychne vyhovannia osobovogo skladu Zbroinyh Syl Ukrayiny: problemy ta shlyahy yih rozviazannia [Patriotic Education of the Armed Forces of Ukraine Personnel: Problems and Ways of Their Decision]. Nauka i oborona ‒ Science and Defense, 4, 27-33 [in Ukrainian].
3. Medvedev V. S., Shevchenko, O. M. (2011). Psyhologichni osoblyvosti patriotychnogo vyhovannia kursantiv u vyshchyh navchalnyh zakladah MVS Ukrayiny [Psychological Features of Cadets’ Patriotic Education in Higher Educational Institutions of МIA of Ukraine]. Yurydychna psyhologiya i pedahohika ‒ Legal Psychology and Pedagogics, 1, 123-130 [in Ukrainian].
4. Yuriy I. A. (2015). Pravovi aspekty natsionalno-patriotychnoho vyhovannia osobystosti v systemi vidomchyh navchalnyh zakladiv MVS Ukrayiny [Legal Aspects of Personality’s National and Patriotic Education in the System of Agency’s Educational Institutions of МIA of Ukraine.]. Naukovii visnyk Uzhgorodskoho natsionalnoho universytetu ‒ Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Seriya PRAVO. Vypusk 30. Tom 1, 64-69 [in Ukrainian].
5. Moroz N. V. (2017). Osoblyvosti natsionalno-patriotychnoho vyhovannia maibutnih ofitseriv-prykordonnykiv na zaniattiah z inozemnoii movy [Peculiarities of Future Border Guard Officers’ National and Patriotic Education in Foreign Language Classes.]. Visnyk Natsionalnoyi akademii Derzhavnoyi prykordonnoyi sluzhby Ukrayiny ‒ Bulletin of National Academy of State Border Guard Service of Ukraine. Seriya: Pedagogika, 6 [in Ukrainian].
6. Levytska A. (2019). Strukturno-funktsionalna model patriotychnoho vyhovannia maibutnih ofitseriv-prykordonnykiv na zasadah viiskovyh tradytsii [Structural and Functional Model of Future Border Guard Officers’ Patriotic Education on Principles of Military Traditions.]. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrayiny ‒ Bulletin of National Academy of State Border Guard Service of Ukraine. Seriya: Pedagogika, 1 [in Ukrainian].
7. Miroshnichenko V. I. (2012). Systema patriotychnoho vyhovannia maibutnih ofitseriv-prykordonnykiv [System of Future Border Guard Officers’ Patriotic Education.]: Monografiya. Khmelnytskyi : Vydavnytstvo Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrayiny. 376 s. [in Ukrainian].
8. Za red. Yagupova V. V. (2002). Viiskove vyhovannia: istoriia, teoriia ta metodyka [Military Education: History, Theory and Methodology]: Navchalnyi posibnyk. Kyiv : “Graphic&Design”. 560 s. [in Ukrainian].
9. Za red. Shynkaruka V. I. (1973). Filosofskyi slovnyk [Philosophical Dictionary]. Kyiv : Golovna redaktsiia Ukrayinskoi Radianskoi Entsyklopedii AN Ukraiinskoi RSR. 600 s. [in Ukrainian].
10. Koltsova V. A., Sosnin, V. A. (2005). Sotsyalno-psyhologycheskie problemy patriotizma i osobennosti ego vospriiatiia v sovremennom obshchestve [Social and Psychological Problems of Patriotism and Particulars of Its Perception in Modern Society]. Psyhologycheskii zhurnal ‒ Psychological Journal, 1, 89-92 [in Russian].
11. Kabachynskyi M. I. (2000). Istoriia kordoniv ta prykordonnyh viisk Ukrayiny [History of Borders and Border Guard Troops of Ukraine]: Monografiia. Khmelnytskyi : Vydavnytstvo Khmelnytskoi miskoi drukarni. 216 s. [in Ukrainian].
12. Kabachynskyi M. I. (2006). Na varti rubezhiv Batkivshchyny: Prykordonni viiska Ukrayiny v 1991-2003 rokax [On the Guard of Motherland’s Borders: the Border Guard Troops of Ukraine in 1991-2003]: Monografiia. Khmelnytskyi : Vydavnytstvo Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrayiny. 564 s. [in Ukrainian].
13. Kabachynskyi M. I. (2008). Istoriia kordoniv Ukrayiny [History of Ukraine’s Borders]: Navchalnyi posibnyk. Khmelnytskyi : Vydavnytstvo Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrayiny im. B. Khmelnytskoho. 344 s. [in Ukrainian].
14. Kabachynskyi M. I. (2002). Kordony ta prykordonni sporudy i systemy serednovichnyh ukraiinskyh derzhav Kyivskoi Rusi ta Galytsko-Volynskoho kniazivstva [Borders and Frontier Constructions and Systems of Medieval Ukrainian States of Kyivan Rus and Galych and Volyn Principality]. Naukovo-praktychnyi almanah “Naukovyi visnyk Prykordonnyh viisk” ‒ Research and Practice Almanac "Scientific Bulletin Of Border Guard Troops". 2, 47-50 [in Ukrainian].
15. Kabachynskyi M. I. (2003). Ohorona kordoniv zaporozskym ta slobidskym kozatstvom [Border Protection by Zaporozki and Slobotski Cossacks]. Novi doslidzhennia pamiatok kozatskoi doby v Ukrayini ‒ New Researches of Monuments of Cossack Age in Ukraine, 12, 167-172 [in Ukrainian].
16. Kabachynskyi M. I. (2002). Osoblyvosti organizatsii prykordonnoi varty na zemliah Ukrayiny u kintsi XVIII – na pochatku XX st. [Peculiarities of Border Guard’s Organization on Ukraine’s Lands in the End XVIII - at the Beginning of ХХ Century]. Zbirnyk prats molodyh vchenyh ‒ Collection of Works of Young Scientists, 1 (8), 98-113 [in Ukrainian].
17. Pereklad z davnoruskoi . Mahnovtsia, L. Ye. (1989). Litopys ruskyi [Chronicle of Rus]. Kyiv : Dnipro. 591 s. [in Ukrainian].
18. Kabachynskyi M. I. (2005). Istoriia ohorony kordoniv Ukrayiny [History of Border Protection of Ukraine]: Monografiia. Khmelnytskyi : Vydavnytstvo Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrayiny im. B. Khmelnytskoho. 355 s. [in Ukrainian].

Завантаження

Опубліковано

2019-12-29

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Shynkaruk, O. (2019). ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ КУРСАНТІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ НА ЗРАЗКАХ ПРИКОРДОННОЇ ІСТОРІЇ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ. Психологічні перспективи, 34, 261-277. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-34-261-277

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.