ТРАНСФОРМАЦІЯ ПІДХОДІВ ДО ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В СУЧАСНИХ УМОВАХ: СВІТОВІ ТРЕНДИ ТА ВИКЛИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-34-94-106

Ключові слова:

нестабільне суспільство (VUCA-world), навчання протягом життя (Lifelong Learning), корпоративне навчання (Learning in the Flow of Work), система «розумного навчання»(AI), соціальні навички (Soft skills).

Анотація

Швидкі зміни в інформаційних технологіях призводять до зміни структури суспільства. В інформаційному суспільстві інформація є основною силою та першоджерелом капіталу. У такий період важливе значення має продукування та використання правдивої інформації. Однією з характеристик інформаційного суспільства є людина, яка здатна вчитися. В межах інформаційного суспільства індивід повинен розуміти, інтерпретувати та використовувати наукові дані; виробляти нові навички та мати здатність вирішувати проблеми. Найактуальнішим викликом сьогодення є можливість підготовки як індивіда, так і суспільства до майбутнього таким чином, щоб конкурувати із самими змінами. Інтеграція особистості до швидко мінливого інформаційного суспільства та пошук місця, якого вона заслуговує у цьому суспільстві, здобуття нової інформації та збагачення можливостей стає можливим завдяки навчанню впродовж життя (Longlife Learning). Людина, що навчається впродовж життя, оновлює свою життєву перспективу, поведінку та цінності. Соціальна мета та відповідальність освіти за нове інформаційне суспільство перебуває сьогодні під посиленою увагою науковців, бізнесу та політичних інституцій. 

Через збільшення тривалості життя та зниження народжуваності скорочення дострокового виходу на пенсію та продовження трудового життя працівників стали головними цілями світової програми соціальної політики. У цьому контексті забезпечення адаптивності та працездатності існуючої робочої сили стало важливим питанням. Метою цієї статті є проведення огляду референтних наукових досліджень та статистичних даних щодо світових трендів на ринку праці та новітніх підходів до освіти та навчання для дорослих. Огляд охоплює літературу, видану англійською мовою останніх двох декад.

Посилання

1. Aldridge, F. and Lavender, P. (2000). The Impact of Learning on Health . Leicester: National Institute of Adult Continuing Education.
2. Behrman, J. R. (2010). Estimating the effects of learning. In C. Cooper, J. Field, U.
3. Bersin, J. (2018). A New Paradigm For Corporate Training: Learning In The Flow of Work. [Online]. Available at: https://joshbersin.com/2018/06/a-new-paradigm-for-corporate-training-learning-in-the-flow-of-work/
4. Bersin, J. (2019). Let`s Stop Talking About Soft Skills: They`re Power Skills. [Online]. Available at: https://joshbersin.com/2019/10/lets-stop-talking-about-soft-skills-theyre-power-skills/
5. Boudiny, K., & Mortelmans, D. (2011). A critical perspective: Towards a broader understanding of ‘active ageing’. Electronic Journal of Applied Psychology, 7, 8–14.
6. Cathy N. D. and Goldberg, D (2009). The future of learning institutions in a digital age. Cambridge, Mass.: MIT Press.
7. Cutler D. and Lleras-Muney A. (2006). Education and Health: Evaluating Theories and Evidence. NBER Working Paper No. 12352.
8. Deloitte University Press (2019). Global Human Capital Trends 2019: Leading the social enterprise: Reinvent with a human focus. [Online]. Available at:
https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/cz/Documents/human-capital/cz-hc-trends-reinvent-with-human-focus.pdf
9. Demirel M., (2009). Lifelong learning and schools in the twenty-first century. Procedia Social and Behavioral Sciences 1, 1709–1716.
10. Dench S. and Regan J. (2000). Learning in later life: motivation and impact. DfEE Research Report RR183, Department for Education and Skills, Nottingham, UK.
11. Desjardins, R. (2008). Researching the Links between Education and Well-being. European Journal of Education , 43(1), 23–35.
12. Feinstein L., Budge D.,Vorhaus J. and Duckworth K. (eds) 2008. The Social and Personal Benefits of Learning: A Summary of Key Research Findings. Centre for Research on the Wider Benefits of Learning, Institute of Education, London.
https://discovery.ucl.ac.uk/id/eprint/1520484/1/Feinstein2008thesocialreport.pdf
13. EC (2018). COUNCIL RECOMMENDATION on Key Competences for Lifelong Learning. Available at: https://ec.europa.eu/education/education-in-the-eu/council-recommendation-on-key-competences-for-lifelong-learning_en
14. Foster, L., & Walker, A. (2014). Active and Successful Aging: A European Policy Perspective. The Gerontologist, 00, 1–8.
15. Gorard, S. & Selwyn, N. (2005). Towards a Le@rning Society? The Impact of Technology on Patterns of Participation in Lifelong Learning. British Journal of Sociology of Education, 26 (1), pp. 71-89.
16. Green, A. (2002). The many faces of lifelong learning: recent education policy trends in Europe. Journal of Education Policy, 17 (6), pp. 611-626.
17. Gulen M., (2015): The main duty and purpose of human life is to seek understanding. Education from cradle to grave. https://www.newvision.co.ug/new_vision/news/1319253/education-cradle-grave\
18. Hammond, C. (2004). Impacts of lifelong learning upon emotional resilience, psychological and mental health: fieldwork evidence, Oxford Review of Education, 30:4, 551-568, DOI: 10.1080/0305498042000303008
19. Hozjan, D. (2009). Key competences for the development of lifelong learning in the European Union. European journal of vocational training, 46, 196-207.
20. Huppert, F. (2009). Psychological well-being: Evidence regarding its causes and consequences. Applied Psychology , 1(2), 137-64.
21. Jackson, N.J., Betts, C. and Willis, J. (2011). Surrey Lifewide Learning Award: a learning. In N. J. Jackson (ed) Learning for a Complex World: A lifewide concept of learning, education and personal development. Authorhouse.
22. Jarvis, P. (1995). Adult and Continuing Education. Theory and practice 2e, London: Routledge.
23. Kalamas, D. J. and Kalamas, J. B. (2004). Developing employee capital: setting the stage for lifelong learning. Amherst, Mass.: HRD Press.
24. Knowles, M. S., Holton E. F. III, & Swanson R. A. (2005). The adult learner. Sixth edition. The Definative. Classic in Adult Education and Human Resource Development. California: Elsevier.
25. Koper R., C. Tattersall, (2004). New directions for lifelong learning using network technologies. British Journal of Educational Technology, Vol 35 No 6, 689-700.
26. LinkedIn Learning Study. (2018). [Online]. Available at: https://learning.linkedin.com/resources/workplace-learning-report-2018
27. Longworth, N. (2003). Lifelong Learning in Action: Transforming Education in the 21th Century Kogan Page,London.
28. McKinsey Global Institute. Skill shift: Automation and the Future of Workforce. Discussion Paper. (2018). [Online]. Available at: https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/featured%20insights/future%20of%20organizations/skill%20shift%20automation%20and%20the%20future%20of%20the%20workforce/mgi-skill-shift-automation-and-future-of-the-workforce-may-2018.ashx
29. Thompson, M. (2011). Adult education in a technological society, PAACE Journal of Lifelong Learning, volume 20, pp. 51–71.
30. Reischmann, J. (1986) Learning 'en passant': The Forgotten Dimension. Paper presented at the Conference of the American Adult and Continuing Education, Hollywood Florida https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED274782.pdf
31. Simmons, M. (2018). The secret to lifelong success is lifelong learning.
32. Schunk, D. and Zimmerman, B. (1998) Self-regulated learning: From teaching to self- reflective practice. New York: Guilford Press.
33. Taylor, M. (2010). Twenty-first century enlightenment. Royal Society of Arts: London.
34. Zimmerman, B. (2000). Self-regulatory cycles of learning. In G. A. Straka (ed) Conceptions of self-directed learning, theoretical and conceptual considerations. New York, Waxman 221-232.
35. Zee, H. van der. (1998). The Learning Society, in J. Ranson (Ed.) Inside the Learning Society. London: Cassell.

Завантаження

Опубліковано

2019-12-29

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Lazorko, O. (2019). ТРАНСФОРМАЦІЯ ПІДХОДІВ ДО ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В СУЧАСНИХ УМОВАХ: СВІТОВІ ТРЕНДИ ТА ВИКЛИКИ. Психологічні перспективи, 34, 94-106. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-34-94-106

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають