ГОТОВНІСТЬ ДО СВІДОМОГО ПРОФЕСІЙНОГО ВИБОРУ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПРОБЛЕМИ
Ключові слова:
готовність, професійний вибір, самовизначення, старшокласник, компетентнісний підхід, життєвий вибір, професійний шлях.Анотація
У статті подано аналіз соціально психологічної проблеми формування у школярів готовності до свідомого професійного вибору. Розглянуто характерні труднощі, з якими стикається молодь при здійсненні життєвого вибору. Розкрито особливості профорієнтаційної роботи за умов тісної співпраці загальноосвітньої та вищої шкіл. Досліджено чинники і мотиви, що впливають на професійний вибір в юнацькому віці. Визначено умови, що забезпечують успішний розвиток гармонійної і різнобічно розвиненої особистості. Розкрито зміст програми експериментального дослідження з формування готовності до свідомого професійного вибору. Виділено низку суперечностей, пов’язаних із професійним самовизначенням учнів. Наведено дані констатувального та формувального етапів експериментального дослідження. Обґрунтовано, що сукупність експериментальних умов, визначених програмою експериментального дослідження, справді сприяє формуванню у старшокласників готовності до свідомого професійного вибору.
Посилання
2. Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives / [ed. O. V. Ovcharuk]. - K.: "K.I.S.", 2004. - 112 p. - (Educational Policy Library).
3. Eremina AN Influence of social and psychological maturity of study groups on moral self-determination of senior pupils: diss. ... Candidate psychologist Sciences: 19.00.05 / Anastasiya Nikolaevna Eremina. Kursk, 2011. - 189 p.
4. Klimov EA Psychology of Professional Self-Determination / EA Klimov. - M.: Academia, 2004. - 304 pp.
5. Kravchuk L. A. Professional self-determination of senior pupils in the educational process of pre-university education system: diss. ... Candidate ped Sciences: 13.00.01 / Lyudmila Aleksandrovna Kravchuk. - Khabarovsk, 2008. - 194 p.
6. Leontiev A. N. Activity. Consciousness Personality / AN Leontiev. - Moscow: Enlightenment, 1975. - 304 pp.
7. Lesnyanska Zh. A. The Temporary Perspective of High School Students in the Rural School, its Development and its Influence on Professional Self-Determination: Diss. ... Candidate psychologist Sciences: 19.00.07 / Zhanna Alexandrovna Lesnyanskaya. Irkutsk, 2008. - 201 p.
8. Models of a competent graduate of the 12-year school: the essence, priorities, search for answers to the challenges of the XXI century: materials Allukr. Scientific and Research Conference, May 16 - 17. 2007 - Donetsk, 2007. - 584 p.
9. Onipko A. A. Self-determination of high school students in the choice of profession: sociological analysis: diss. ... Candidate sociologist. Sciences: 22.00.06 / Anna Aleksandrovna Onipko. Ekaterinburg, 2011. - 193 p.
10. Pavlyutonkov Ye.M. Modeling in the system of education (in diagrams and tables) / E. M. Pavlyuttenkov X.: View. Group "Osnova", 2008. - 128 p. (Baccalaureate School Management, No. 7 (67)).
11. Pedagogics of higher education: teaching. manual / [Z. N. Kurlyand, R. I. Khmlyuk, A. Semenov and others. ]; ed. ZN Kurland. - [3rd form., Processing. and add ] - K.: Knowledge, 2007. - 495 p.
12. Petrovsky VA, "Person-developing interaction" / VA Petrovsky, V.N. Kalinenko, I. B. Kotova. - Rostov N / A: Phoenix, 1993. - 88 p.
13. Pryazhnikov N. S. The game introduces the profession / N. S. Pryazhnikov // Folk education. 2002 No. 3. pp. 188-219.
14. Rogov E.I. Selection of a profession: the formation of a professional / E.I. Rogov. M.: VLADOS-PRESS, 2003. - 336 p.
15. Skvorchevskaya O. V. Clowns with a psychologist / O. V. Skvocheshevskaya, O. S. Nureeva. - X.: View. Group "Basis", 2008. - 240 p.
16. Shadrikov VD New model of the expert: innovative training and competence approach / VD Shadrikov // Higher education today. - No. 8. - 2004. - P. 26-31
17. Vygotsky L. S. Pedagogical Psychology / ed. V. Davydov. M.: Pedagogics, 1991. 480 p.
18. Zhuravlev V.I. Pedagogical problems of professional self-determination of high school graduates / VI I. Zhuravlev, L.: Neva, 1983.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.