ІНДИВІДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОСОБИСТОСТІ ЯК ЧИННИК СПОЖИВЧОЇ ПОВЕДІНКИ

Автор(и)

  • Anna Kulchytska Lesya Ukrainka Eastern European National University , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2016-27-80-91

Анотація

Cучасний стрімкий розвиток суспільства й економіки зумовлює потребу розв’язання наукових завдань, у центрі яких − людина як суб’єкт економічної діяльності. Одне із таких завдань − саме дослідження споживчої поведінки та чинників, які впливають на неї. Поведінка споживача не зводиться лише до максимізації корисності, раціональних оцінок і розрахунків. Оскільки, крім функціонального попиту на товар, є і не функціональний попит, зумовлений різними, у тому числі психологічними чинниками. Стаття присвячена дослі­дженню індивідуально-психологічних характеристик особистості як одного із чинників споживчої поведінки особистості. Обґрунтовано актуальність, проана­лізовано дослідження із цієї проблематики, визначено методи та методики вивчення індивідуально-психологічних характеристик особистості й особли­востей споживчої поведінки. Наведено кількісний і якісний аналіз результатів діагностики, здійснено інтерпретацію даних емпіричного дослідження означеної проблеми, які демонструються і графічно, і описово. Виявлено індивідуально-психологічні характеристики особистості з використанням «Багатофакторного опитуваль­ника» Р. Б. Кеттела. Результати діагностики представлені за шістнад­цятьма показниками. Представлено результати дослідження психологічних типів споживчої поведінки за методикою «Психологічний профіль споживача» О. С. Посипанової. Визначено й описано сім видів профілів споживачів: інно­ватор, модник, традиціоналіст, консерватор, індивідуаліст, ситуаціоніст, байду­жий. За результатами діагностики з допомогою кореляційного аналізу встанов­лено особливості взаємозв’язку індивідуальних психологічних характеристик особистості й елементів споживчої поведінки, які визначено в типології психологічних про­філів споживачів.

Ключові слова: споживча поведінка, індивідуально-психологічні характе­ристики особистості, психологічний профіль споживача.

Біографія автора

  • автор Anna Kulchytska, афіліація Lesya Ukrainka Eastern European National University, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
    кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної та соціальної психології Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки

Завантаження

Опубліковано

2016-06-15

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Kulchytska, A. (2016). ІНДИВІДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОСОБИСТОСТІ ЯК ЧИННИК СПОЖИВЧОЇ ПОВЕДІНКИ. Психологічні перспективи, 27, 80-91. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2016-27-80-91

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають