СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ТА ДОВІРИ ДО РЕКЛАМИ

Автор(и)

  • Anna Kulchytska Lesya Ukrainka Eastern European National University , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

ціннісні орієнтації, довіра, реклама, ставлення, комунікаційна взаємодія, споживач.

Анотація

Стаття присвячена вивченню соціально-психологічних особливостей цін­нісних орієнтацій сучасного споживача та його зв’язку з довірою до реклами. Концепт довіри до рекламного звернення бачимо як універсальний інструмент для вивчення цієї теми, оскільки довіра аудиторії рекламному повідомленню і його джерелу – один із основних показників успішності комунікації. Уточнено особливості формування довіри до рекламних звернень з огляду на наукові дані; запропоновано спосіб дослідження цього явища з огляду на ціннісно-смислові особливості особистості як важливі детермінанти під час оцінювання реклам­ного звернення. Наведено результати соціально-психологічного дослідження щодо психологічних особливостей взаємозв’язку ціннісних орієнтацій на форму­вання довіри до рекламного звернення. Для виявлення деяких осо­бистісних детермінант довіри/недовіри осо­бистості рекламним зверненнями авторка про­вела цикл досліджень із використанням методичного інструментарію різної спрямованості. Визначено особливості ціннісно-смислових структур осо­бистості. Наведено результати соціально-психологічного дослідження щодо взаємо­зв’язку довіри особистості й ціннісних орієнтацій; особливостей довіри до рекламних повідомлень у представників різних типів ставлення до світу, себе та інших людей; перевірки твердження про існування взаємозв’язку характе­рис­тик довіри й недовіри особистості іншим людям і її особливостей довіри рек­ламним персонажам; визначення особливості ставлення та довіри до рекламних звернень у людей із різними ціннісними орієнтаціями. Узагальнені результати дослідження засвідчують, що з безлічі важливих чинників, які детермінують фор­му­вання довіри до реклами, можна назвати ціннісні орієнтації. Вони висту­пають певним орієнти­ром, а також фільтром, що пропускає лише ту інформацію, яка прийнятна, корисна й потрібна конкретній людині.

Біографія автора

  • автор Anna Kulchytska, афіліація Lesya Ukrainka Eastern European National University, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

    кандидат психологічних наук, до­цент кафедри загальної та соціальної психології Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки.

Завантаження

Опубліковано

2014-03-05

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Kulchytska, A. (2014). СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ ТА ДОВІРИ ДО РЕКЛАМИ. Психологічні перспективи, 23, 159-168. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/243

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають