РОЗВИТОК ЮНАЦЬКОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ЯК ЧИННИК КОНСТРУЮВАННЯ АГРЕСІЇ
Ключові слова:
агресія, ідентичність, суб’єкт-об’єктний зв’язок, стадії розвитку ідентичності.Анотація
Теза статті полягає в тому, що юнацька агресія залежить від стадії розвитку ідентичності або епістемологічної недостатності, яка чинить внутрішній тиск на спосіб смислотворення й поведінки. Мислення юнаків відображує їх «спійманість» у дезадаптивне конструювання «я», коли порушуються відносини між індивідом і утримуючим середовищем. Це порушення виявляється у поєднаннях конструювань того, чим юнаки відрізняються від інших, із конструюваннями того, чим вони подібні до них у своєму внутрішньому світі, у якому розігруються соціальні мелодрами.
Посилання
2. Крайнюк В. Психологічні особливості виявів тривожності і агресивності в юнаків призовного віку : дис. ... канд. психол. наук / В. Крайнюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. − К., 1999. – 166 с.
3. Мэй Р. Сила и невинность. В поисках истоков насилия / Р. Мэй. − М. : Смысл, 2001. − 319 с.
4. Anger, Hostility and Aggression / ed. by M. Furlong et al. − Brandon : Clinical Psуchology Publishing Co., 1994. − 238 p.
5. Buss A. H. Aggression Pays / A. H. Buss // The Control of Aggression and Vio¬lence: Cognitive and Physiological Factors. − New York : Academic Press, 1971. − P. 345−364.
6. Herman J. Trauma and Recovery / J. Herman. − New York : Basic Books, 1997. − 286 p.
7. Kegan R. The child Behind the Mask. Sociopathy and Developmental Delay / R. Kegan // Unmasking the Psychopath. − New York : W. W. Norton, 1986. − P. 148−195.
8. Kegan R. Kohlberg and the Psychology of Ego Development: A Predominantly Positive Evaluation / R. Kegan // Lawrence Kohlberg: Consensus and Contro¬versy. − London : The Falmer Press, 1986. − P. 163−181.
9. Subject-Object Interview: A Guide to Its Administration and Interpretation / L. Lahey, E. Souvaine, R. Kegan, R. Goodman, S. Felix // Unpublished paper. − Harvard University : Graduate School of Education, 2008. − 433 p.