ПСИХОТРЕНІНГ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ДО САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Iryna Martynuik Національний університет біоресурсів і природокористування України

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-30-124-135

Ключові слова:

готовність до самоосвітньої діяльності, психотренінг, самоосвіта, самоосвітня діяльність, студентська молодь.

Анотація

У статті на підґрунті результатів пілотажного дослідження автора самоосвітньої діяльності студентів констатується наявність значного відсотка студентів різних курсів, котрі не займаються самоосвітньою діяльністю й у яких не простежено мотивів самовдосконалення, відсутня мета самоосвітньої діяльності, котрі не шукають та не опановують новий соціальний досвід, не вбачають у самоосвітній діяльності особистісної значущості, не проявляють самостійності й ініціативності в пошуку нової інформації, не мають стійкості інтересу до певного досвіду. Наголошено на необхідності розвитку в студентської молоді готовності до самоосвітньої діяльності. Розглянуто сутність готовності до самоосвітньої діяльності (стійке психологічне утворення, що інтегрує особистісні якості, здібності, мотивацію, знання, уміння, навички, необхідні для виконання цієї діяльності, проявляється як налаштованість до самоосвіти й забезпечує її ефективність). Її основні показники – розуміння значення самоосвіти, позитивна оцінка необхідності здійснення самоосвіти, стійкий пізнавальний інтерес у певній галузі знань та ін. Запропоновано тренінг готовності до самоосвітньої діяльності, що може засто­совуватись у практиці навчально-виховної роботи зі студентами вищих навчальних закладів. Розкрито його детальний зміст. Описано результати апробації зазначеного тренінгу, які свідчать про його спрямованість на актуалізацію й розвиток готовності до самоосвітньої діяльності та дають підстави говорити про його ефективність у розв’язанні проблеми розвитку зазначеного особистісного утво­рення в студентської молоді. Зазначено перспективи подальших досліджень цього напряму: аналіз віддалених результатів описаного тренінгу, розробка комплексу психологічних заходів розвитку готовності студентської молоді до самоосвітньої діяльності.

Біографія автора

  • Iryna Martynuik, Національний університет біоресурсів і природокористування України

    кандидат психологічних наук, доцент кафедри соціальної роботи і психології Національного університету біоресурсів і природокористування України

Посилання

Marty’nyuk I. A. Sutnist’ gotovnosti osoby’stosti do samoosvitn’oyi diyal’nosti [The essence of person's readiness for self-education] / Marty’nyuk Iry’na Anatoliyivna // Problemy’ suchasnoyi psy’xologiyi : zb. nauk. pracz’. – Vy’p. # 34. – Kam'yanecz’-Podil’s’ky’j : Aksioma, 2016. – Р. 327–353.
Marty’nyuk I. A. Samoosvitnya diyal’nist’ students’koyi molodi v epoxu globalizaciyi [Self-education activity of students in the era of globalization] / I. A. Marty’nyuk // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – V (56). – Issue: 128. – 2017. – P. 73–76 //http://seanewdim.com/ uploads/ 3/4/5/1/34511564/ped_psy_v_56__128.pdf
Pry’tcha o radosty’ [Parable of joy] // https://vk.com/topic-54069925_30333811?offset=0
About of self-education of students of high school / Z. Zhumabaeva et al. // Walia journal. – 2015. – 31(56). – P. 31–42.
A model of self-education skills in high education system / A. Admirhanova et al. // Procedia-Social and Behavioral Sciences. – 2015. –171. – P. 782 –789.
Striguna S. Essence of self-education competence in pedagogy / Santa Striguna [Elektronik resourse]. – Mode of access : http://dx.doi.org/10/17770/sie2015voll.308
The model of formation of readiness of the future pedagogues to self-education by means of interactive technologies / [O. Shabalina, V. Svetlova, O. Krylow, S. Lavrentiev] // Mediterranean Journal of Social Sciences. – 2015. – Vol. 6, № 3s7. – June. – P. 133–137.

Література:

Мартинюк І. А. Сутність готовності особистості до самоосвітньої діяльності / Мартинюк Ірина Анатоліївна // Проблеми сучасної психології : зб. наук. праць. – Вип. 34. – Кам’янець-Подільський : Аксіома, 2016. – С. 327–353.
Мартинюк І. А. Самоосвітня діяльність студентської молоді в епоху глобалізації / І. А. Мартинюк // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. – V (56). – Issue 128. – 2017. – P. 73–76 [Elektronik resourse]. – Mode of access : http://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/ped_ psy_v_56__128.pdf
Притча о радости [Электронный ресурс]. – Режим доступа : https://vk.com/ topic-54069925_30333811?offset=0
About of self-education of students of high school / Z. Zhumabaeva et al. // Walia journal. – 2015. – 31(56). – P. 31–42.
A model of self-education skills in high education system / A. Admirhanova et al. // Procedia-Social and Behavioral Sciences. – 2015. –171. – P. 782 –789.
Striguna S. Essence of self-education competence in pedagogy / Santa Striguna [Elektronik resourse]. – Mode of access : http://dx.doi.org/10/17770/sie2015voll.308
The model of formation of readiness of the future pedagogues to self-education by means of interactive technologies / [O. Shabalina, V. Svetlova, O. Krylow, S. Lavrentiev] // Mediterranean Journal of Social Sciences. – 2015. – Vol. 6, № 3s7. – June. – P. 133–137.

Завантаження

Опубліковано

2017-12-15

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Martynuik, I. (2017). ПСИХОТРЕНІНГ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ДО САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Психологічні перспективи, 30, 124-135. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-30-124-135

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.