ПРЕВЕНТИВНО-КОРЕКЦІЙНА ДОПОМОГА ДЕПРИВОВАНИМ ДІТЯМ ІЗ СИМПТОМАМИ ПСИХОЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ

Автор(и)

  • Daria Hoshovska Lesya Ukrainka Eastern European National University , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Yaroslav Hoshovskyi Lesya Ukrainka Eastern European National University , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки https://orcid.org/0000-0003-1026-386X (неавтентифікований)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-34-24-35

Ключові слова:

депривовані діти, різновидова депривація, психоемоційне вигорання, психофізичне виснаження, превенція, психокорекція, ревіталізація, психопрофілактика, медіально-рефлексійний тренінг.

Анотація

У статті розкрито психологічні особливості надання превентивної та корекційної допомоги депривованим дітям, які  мають симптоми психоемоційного вигорання. Зазначено, що внаслідок негативного впливу різномодальних обмежень соціо- і психогенези діти, позбавлені батьківської опіки, переживають численні амортизаційні психічні стани.   Депривованим дітям притаманні загальноособистісна афективна розбалансованість, висока емоційна напруга і тривожність, підвищений рівень невротизації і самотності, а також почуття безпорадності й недовіри до навколишніх людей. Депривація призводять до значно частішого і сильнішого психоемоційного вигорання дітей порівняно з віковою популяцією однолітків. Надання психореабілітаційної допомоги депривованим дітям  повинно відбуватись як розробка продуктивних і розвивальних програм особистісного самозбереження, спрямованого на «антивигоральні» вектори психологічного опору дискомфортним  чинникам і обставинам ускладненого розвитку. Проблема профілактики і психокорекції психоемоційного вигорання потребує здійснення системних превентивних заходів, які мають здійснюватися фахівцями служби психолого-педагогічного супроводу інтернатного закладу насамперед як психогігієнічний і психопрофілактичний вплив на депривованих вихованців.        Наголошено, що важливим завданням є активізація в депривованих дітей із симптомами психоемоційного вигорання тих найважливіших рис і параметрів їхньої особистісної психоструктури, які можуть істотно знизити ризик виснаження і розчарування. Необхідно культивувати партнерські комунікативні спроможності, товариськість, емоційну і поведінкову гнучкість, креативність, оперативно-творче мислення, адже це сприяє набуттю умінь та розвиткові навичок  швидше  орієнтуватися  в мінливих умовах  спілкування, щоб успішно нейтралізувати ймовірні конфлікти і психотравми.        Констатовано необхідність надання депривованим дітям ревіталізаційної допомоги, зокрема завдяки задіянню медіально-рефлексійного тренінгу.

Завантаження

Опубліковано

2019-12-29

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Hoshovska, D., & Hoshovskyi, Y. (2019). ПРЕВЕНТИВНО-КОРЕКЦІЙНА ДОПОМОГА ДЕПРИВОВАНИМ ДІТЯМ ІЗ СИМПТОМАМИ ПСИХОЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ. Психологічні перспективи, 34, 24-35. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-34-24-35

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають

1 2 > >>