ПСИХОЛІНГВІСТИЧНА МОДЕЛЬ РЕАЛІЗАЦІЇ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПЕРЕКЛАДАЧА ХУДОЖНІХ ТЕКСТІВ

Автор(и)

  • N. Dyachuk Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

психолінгвістична модель, творчий потенціал, перекла¬дач, художній текст, психологічні складники, психолінгвістичні складники, стра¬тегії, мовленнєво-мислительна діяльність.

Анотація

У статті представлено психолінгвістичну модель реалізації творчого потен­ціалу перекладача художніх текстів. Показано чіткий взаємозв’язок усіх її компонентів та проаналізовано кожен з них. Психолінгвістична модель містить в собі психологічні та психолінгвістичні складники. Психологічні складники пов’язані з розвитком творчого потенціалу особистості перекладача, а психо­лінгвістичні – з характеристиками самого тексту перекладу.

Посилання

1. Андреев В. И. Педагогика : учеб. курс для творческого саморазвития. – 2 е изд. – Казань : Центр инновационных технологий, 2000. – 608 с.
2. Белянин В. П. Психолингвистика / В. П. Белянин. – М. : Флинта, 2008. – 232 с.
3. Засєкіна Л. В. Структурно-функціональна організація інтелекту : монографія / Л. В. Засєкіна. – Острог : Вид-во Нац. ун-ту «Острозька академія», 2005. – 370 с.
4. Засєкін С. В. Психолінгвістичні універсалії перекладу художнього тексту : монографія / С. В. Засєкін. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2012. – 276 с.
5. Клименко В. В. Психологія творчості / В. В. Клименко. − К. : Центр навч. л-ри, 2006. – 480 с.
6. Леонтьев А. А. Основы психолингвистики : учебник [для студ. высш. учеб. завед.] / А. А. Леонтьев. – М. : Смысл ; Академия, 2005. – 288 с.
7. Леонтьев А. А. Язык, речь, речевая деятельность / А. А. Леонтьев. – М. : Просвещение, 1969. – 214 с.
8. Майданов А. С. Исскуство открытия. Методогогия и логика творчества / А. С. Майданов. – М. : Ретро, 1993. – 176 с.
9. Пастрик Т. В. Психологічні особливості формування продуктивного білін¬гвізму у майбутніх перекладачів : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Тетяна Володимирівна Пастрик. – К. : Ін-т психології АПН Украї¬ни ім. Г. С. Костюка, 2007. – 19 с.
10. Пономарев Я. О. Психология творчествав и педагогіка / Я. О. Пономарев. − М. : Педагогика, 1976. – 280 с.
11. Рибалка В. В. Психологія розвитку творчої особистості : навч. посіб. / В. В. Рибалка. – К. : ІЗМН, 1996. – 236 с.
12. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии : в 2 т. / С. Л. Рубинштейн. – М. : Педагогика, 1989. − Т. 1. – 488 с. ; Т. 2. – 488 с.
13. Степанов С. Ю. Рефлексивная практика творческого развития человека и организаций / С. Ю. Степанов. – М. : Наука, 2000. − 174 с.
14. Стратегії творчої діяльності: школа В. О. Моляко. – К. : Освіта України, 2008. – 702 с.
15. Теплов Б. Н. Ум полководца / Б. Н. Теплов. – М. : Педагогика, 1990. – 206 с.
16. Ткач Р. В. Психологічні особливості творчої активності особистості / Р. В. Ткач. – Запоріжжя : Вид-во ЗДІА, 1999. − 24 с.
17. Willss W. Semiotik und Übersetzungswissenschaft / W. Wilss // Semiotik und Übersetzen / ed. W. Wilss. – Tübingen, 1980. – P. 9–22.

Завантаження

Опубліковано

2013-07-25

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Dyachuk, N. (2013). ПСИХОЛІНГВІСТИЧНА МОДЕЛЬ РЕАЛІЗАЦІЇ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПЕРЕКЛАДАЧА ХУДОЖНІХ ТЕКСТІВ. Психологічні перспективи, 22, 60-70. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/309

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.