РОЗРОБКА ТА ПСИХОМЕТРИЧНА ПЕРЕВІРКА ОПИТУВАЛЬНИКА «НАВЧАЛЬНА САМОЕФЕКТИВНІСТЬ ДОРОСЛОГО»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2018-31-327-344

Ключові слова:

навчальна самоефективність дорослого, опитувальник, валідність, надійність, психометрія.

Анотація

У статті представлено процедуру розробки та психометричної перевірки авторського опитувальника, що розкриває рівень навчальної самоефективності дорослого і її структурних компонентів. Для з’ясування внутрішньої будови опитувальника та перевірки його відповідності побудованій теоретичній моделі навчальної самоефективності застосовано факторний аналіз, що дав змогу з достатньо високим рівнем надійності диференціювати п’ять його шкал. Опиту­вальник складається з 32 тверджень. Шкали ідентифіковані як «Впевненість у власній навчальній здатності», «Ціннісно-смислове ставлення до навчальної діяльності», «Мотиваційно-цільова спрямованість у навчанні», «Відповідальність за навчання та саморозвиток», «Прогностично-рефлексивна здатність до навчання». Сумарний результат представлено шкалою «Загальний показник навчальної самоефективності». Розроблено тестові норми для кожної шкали.

Установлено статистично значущі кореляційні зв’язки між шкалами навчальної самоефективності дорослого й мотивацією успіху або запобігання невдачі (методика МУН А. А. Реана). Виявлено кореляційні зв’язки між шкалами навчальної самоефективності дорослого та шкалами тесту «Впевненості в собі» (В. Г. Ромек), шкалою загальної самоефективності особистості (Р. Шварцер, М. Єрусалем в адаптації В. Г. Ромека). Виявлено високу критеріальну валідність розробленої методики. Результати проведенного дослідження засвідчують, що авторський опитувальник може використовуватися широким колом дослідників і психологів-практиків у діагностичній, консультативній та дослідницькій роботі.

Посилання

1. Bandura А. (1977). Teoriya sotsialnogo naucheniya [Social learning theory] per. s angl. N. N.Chubar. St. Petersburg .: Evraziya. 320 р. [In Russian].
2. Rean. A. A. & Bordovskaya, N. V. & Rozum S. I. (2002) Psihologiya i pedagogika [Psychology and Pedagogy]. St. Petersburg. : Peter. 432 р. [In Russian].
3. Romek V.G. (1998) Testyi uverennosti v sebe [Tests of self-confidence] // Prakticheskaya psihodiagnostika i psihologicheskoe konsultirovanie [Practical psychodiagnostics and psychological counseling]. Rostov-on-Don, Irbis. 87–108. [In Russian].
4. Сnyadanko I. I. (2017). Psy`xologichni zasady` pidgotovky` studentiv texnichny`x universy`tetiv do profesijno-upravlins`koyi diyal`nosti [Psychological bases of training of students of technical universities for professional-management activity]: dis ... Dr. psychol. Sciences: [special.] 19.00.10 – Organizacijna psy`xologiya; ekonomichna psy`xologiya [«Organizational psychology; economical psychology»]. Nat. acad. ped. Sciences of Ukraine, Kiev. 396 р. – [In Ukrainian].
5. Schwarzer R. (1996). Russkaya versiya shkalyi obschey samoeffektivnosti R.Shvartsera i M.Erusalema [Russian version of the scale of general self-efficiency of R.Shvartser and M.Erusalem]. Inostrannaya psihologiya [Foreign psychology]. 7, 46-56. [In Russian].

Завантаження

Опубліковано

2018-07-14

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Galtseva, T. (2018). РОЗРОБКА ТА ПСИХОМЕТРИЧНА ПЕРЕВІРКА ОПИТУВАЛЬНИКА «НАВЧАЛЬНА САМОЕФЕКТИВНІСТЬ ДОРОСЛОГО». Психологічні перспективи, 31, 327-344. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2018-31-327-344

Схожі статті

Ви також можете розпочати розширений пошук схожих статей для цієї статті.