ЗВ’ЯЗОК ШВИДКОСТІ ЛЕКСИЧНО-СМИСЛОВОЇ ПЕРЕРОБКИ ІНФОРМАЦІЇ З НАВЧАЛЬНОЮ УСПІШНІСТЮ ТА ІНТЕЛЕКТОМ У СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
Ключові слова:
базові когнітивні процеси, інтелект, семантичне значення, швидкість переробки інформаціїАнотація
Останні емпіричні дані засвідчують існування декількох базових когнітив- них процесів, які забезпечують інтелектуальну діяльність. Показано, що цей підхід ґрунтується на теоретичних принципах і моделях структури інтелекту Д. Марра, Б. М. Величковського, Л. В. Засєкіної. Акцентовано на особливій ролі семантичного значення в процесі переробки інформації. Проаналізовано базові когнітивні процеси – швидкісну переробку інформації, робочу пам’ять, утво- рення асоціативних зв’язків, імпліцитне научіння. Показано, що швидкість переробки інформації найбільш досліджений серед базових процесів. Проаналізовано історію досліджень швидкості ментальних процесів. Представлено результати емпіричного дослідження зв’язку швидкості лексично-семантичної переробки інформації з успішністю та академічними досягненнями студентів. У дослідженні взяло участь 51 студент Луцького національного технічного університету. Виявлено високу прогностичну здатність методики диференціації однакових і неоднакових слів щодо поточних академічних досягнень студентів.