Psychological Training of Future Languages’ Teachers

Authors

  • I. Nikolaychuk RIVNE STATE UNIVERSITY OF HUMANITIES

Keywords:

: comprehension, poetic text, languages’ student.

Abstract

The article deals with languages’ students’ awareness of their future professional training. It looks into the issue of updating specialists’ education by means of special courses, trainings that build up additional skills required for fiction (poetic) text comprehension.

References

1. Брудный А. А. Психологическая герменевтика / А. А. Брудный. – М. : Лабиринт, 2005. – 336 с.
2. Гвоздева О. Л. Стратегии понимания нестандартного поэтического текста / О. Л. Гвоздева // Психолингвистические исследования слова и текста. – Тверь : [б. и.], 2001. – С. 98–102.
3. Знаков В. В. Понимание в познании и общении / В. В. Знаков. – Самара : Изд-во Самар. гос. пед. ун-та, 2000. – 195 с.
4. Костюк Г. С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г. С. Костюк. – К. : Знання, 1989. – 608 с.
5. Чепелєва Н. В. Психологія читання навчальної та наукової літератури в сис¬темі професійної підготовки студентів : автореф. дис. … д-ра психол. наук / Н. В. Чепелєва. – К., 1992. – 40 с.
6. Щербан Т. Д. Психологія навчального спілкування : монографія / Т. Д. Щер¬бан. – К. : Міленіум, 2004. – 346 с.

Published

2013-07-25

Issue

Section

Articles

How to Cite

Nikolaychuk, I. (2013). Psychological Training of Future Languages’ Teachers. Psychological Prospects Journal, 22, 181-189. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/324

Similar Articles

111-120 of 131

You may also start an advanced similarity search for this article.