ПСИХОЛОГІЧНА СТРУКТУРА ІГРОТЕХНІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА

Автор(и)

  • Iya Gordienko-Mytrofanova Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

Анотація

Стаття присвячена характеристиці психологічної структури ігротехнічної компетентності молодшого школяра й аналізу ефективності розвивально-ігро­вого комплексу її розвитку. Відповідно до поставленої мети поставлено такі завдання: виявити особливості ігротехнічної компетентності учня за певними показниками її сформованості; визначити модально-специфічні особливості вербальної пам’яті; дослідити факторну структуру та профілі ігротехнічної компетентності; проаналізувати результати експериментального дослідження ефективності створеного розвивально-ігрового комплексу, що спрямований на врахування модально-специфічних та мотиваційних особливостей пізна­вального процесу. Розвивально-ігровий комплекс, розроблений на основі дидактичних ігор-маніпулятивів, мав за мету формування ігротехнічної компетентності учня під час вивчення мови, до складу якого ввійшли: навчально-ігровий матеріал у вигляді маніпулятивів для врахування особливостей та використання можли­востей кінестетичної репрезентативної системи; комплекс додаткового дидактичного матеріалу для актуалізації наочно-дійового та наочно-образного компо­нентів пізнавальної сфери; система вправ для оволодіння маніпулятивами, що ґрунтується на діяльнісних принципах побудови ігор-маніпулятивів, базових положеннях теорії поетапного формування розумових дій і спрямована на активізацію емоційної пам’яті зокрема; методичні рекомендації для вчителів, що призначені для забезпечення успішного впровадження дидактичних ігор загалом та ігор-маніпулятивів зокрема. Одержані результати експериментального дослідження дають підстави для висновку, що створений розвивально-ігровий комплекс є ефективним з погляду повноцінного формування компонентів ігро­технічної компетентності мо­лодшого школяра. Структура ігротехнічної компе­тентності учня, яка утво­рена трьома чинниками – «афективне реагування», «суб’єктність», «регуля­торні особливості», вирізняється помірним рівнем шкільної тривожності, висо­кими показниками ігрової та навчальної спрямованості, суб’єктності, вольової регуляції та перевагою кінестетичної репрезентативної системи.

Ключові слова: дидактичні ігри-маніпулятиви, ігротехнічна компетент­ність, розвивально-ігровий комплекс.

Біографія автора

  • Iya Gordienko-Mytrofanova, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

    доктор психоло­гічних наук, професор кафедри практичної психології Харківського на­ціонального педагогічного університету імені Г. С.  Сковороди

Посилання

Gordienko-Mytrofanova I. V. Komplex trenuvalnyh vprav dlya formuvannya
inshomovnyh gramatychnyh navychok pry vykorustanni gramatychnyh transformeriv
MARO [Activities for the development of foreign language skills with the help of
Grammar Transformers] / I. V. Gordienko-Mytrofanova // Problemy suchasnoi
pedagogichnoi osvitu : zb. statey. – Yalta, 2005. – No. 8, ch. 1 : Pedagogika i
psyhologiya. – P. 109–119.
Gordienko-Mytrofanova I. V. Igrotehnichna kompetentnist: zmist, harakterystyka,
diagnostyka [Game playing competence : content, description, diagnostics] /
I. V. Gordienko-Mytrofanova, I. О. Zuev. – Kh. : Vyrovez A. P. ; Apostrof, 2012. –
232 p.
Gordienko-Mytrofanova I. V. Gramatychni transformery: grai ta vchy angliysku :
knyga dlya chytelya [Grammar Transformers: play and learn English : Teacher’s
book] / І. V. Gordienko-Mytrofanova. – К. : Milenium, 2006. – 144 p.
Talyzina N. F. Teoriya planomernogo formirovaniya umstvennyh deystviyi segodnya
[Theory of planned formation of intellectual actions today] / N. F. Talyzina //
Voprosy psyhologii. – 1993. – No 1. – P. 92–101.

Література:

Гордієнко-Митрофанова І. В. Комплекс тренувальних вправ для формування
іншомовних граматичних навичок при використанні граматичних трансфор-
мерів МАРО / І. В. Гордієнко-Митрофанова // Проблеми сучасної педаго-
гічної освіти : зб. статей. – Ялта, 2005. – Вип. 8, ч. 1 : Педагогіка і психологія. –
С. 109–119.
Гордієнко-Митрофанова І. В. Ігротехнічна компетентність: зміст, характе-
ристика, діагностика / І. В. Гордієнко-Митрофанова, І. О. Зуєв. – Х. : Ви-
ровець А. П. ; Апостроф, 2012. – 232 с.
Гордієнко-Митрофанова І. В. Граматичні трансформери: грай та вчи англійську :
книга для вчителя / І. В. Гордієнко-Митрофанова. – К. : Міленіум, 2006. –
144 с.
Талызина Н. Ф. Теория планомерного формирования умственных действий
сегодня / Н. Ф. Талызина // Вопросы психологии. – 1993. – № 1. – С. 92–101.

Завантаження

Опубліковано

2014-05-08

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати