Стратегії самоствердження в переживанні соціальної фрустрованості сучасного студента: ознаки життєвої збалансованості й професійної безпеки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2016-28-164-176

Анотація

У статті представлено теоретико-емпіричне вивчення прояву стратегій
самоствердження в переживанні соціальної фрустрованості студентів й обґрунтування ознак їх життєвої збалансованості та професійної безпеки. Теоретичний аналіз проблеми розкриває основні аспекти психологічних інтерпретацій соціальної фрустрованості особистості. Наголошено, що соціально-психологічна зумовленість поведінки людини виявляється в стратегіях самоствердження, психологічних зміст яких відображає унікальність складеного способу життя
людини. Теоретична експлікація проблеми зосереджена на актуальних аспектах сенситивності прояву стратегій самоствердження та переживання соціальної фрустрованості в студентські роки. Зазначено, що конструктивні форми самоствердження в цей віковий період − умова успішної особистісної та професійної реалізації. Емпірична експлікація проблеми розкриває прогностичний вимір розгортання змісту професійної безпеки студентів. Виокремлено прогностичні ознаки професійної безпеки (пасивно-компенсаційні, активно-оптимальні, активнорефлексивні), які відповідають психологічному змісту прояву стратегій  самоствердження в переживанні соціальної фрустрованості студентів. Конкретизовано конструктивні й неконструктивні тенденції професійного розвитку майбутніх фахівців та констатовано, що прогностичні ознаки життєвої збалансованості й професійної безпеки забезпечують продуктивність і оптимальність професійної реалізації майбутнього фахівця.

Ключові слова: соціальна фрустрованість, стратегії самоствердження, життєва збалансованість, професійна безпека, студенти.

Біографія автора

  • Olga Lazorko, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

    кандидат психологічних наук, доцент, докторант кафедри загальної та соціальної психології Східноєвро­пейського національного університету імені Лесі Українки

Посилання

Vasiliuk F. E. Psikhologiia perezhyvaniia (analiz preodoleniia kriticheskikh si-tuatsii) [Experience psychology (analysis of overcoming critical situations)] / F. E. Vasiliuk. – M. : Izd-vo Mosk. un-ta, 1984. – 200 s.
Vіrna Zh. P. Strukturno-funktsіonalna organіzatsіia osobystіsnoho prostoru studentskoi molodi [Structural and functional organization of students’ personal space] / Zh. P. Virna, V. V. Koshyrets // Psikhol. perspektivi. – 2014. – Vуp. 23. – S. 39−54.
Lazorko O. V. Profesiina bezpeka osobystosti: adaptatsiinyi vymir [Occupational safety of a personality: adaptation dimension] / O. V. Lazorko // Psikhol. perspek¬tivi. – 2015. – Vуp. 25. – S. 130−141.
Maslou A. Motivatsiya i lichnost [Motivation and personality] / A. Maslou. – SPb. : Evraziya, 1999. – 248 s.
Psikhologicheskiie problemy samorealizatsii lichnosti [Psychological problems of a personality self-realization] / pod red. A. A. Krylova, L. A. Korostylevoi. − SPb. : [b. i.], 1997. – 239 s.
Shibutani T. Sotsialnaya psihologiya [Social psychology] / T. Shibutani ; per. s angl. V. B. Olshanskogo. – Rostov n/D. : Feniks, 1999. – 539 s.


Література:

Василюк Ф. Е. Психология переживания (анализ преодоления критических ситуаций) / Ф. Е. Василюк. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1984. – 200 с.
Вірна Ж. П. Структурно-функціональна організація особистісного простору студентської молоді / Ж. П. Вірна, В. В. Коширець // Психол. перспективи. – 2014. – Вип. 23. – С. 39−54.
Лазорко О. В. Професійна безпека особистості: адаптаційний вимір / О. В. Лазорко // Психол. перспективи. – 2015. – Вип. 25. – С. 130−141.
Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу. – СПб. : Евразия, 1999. – 248 с.
Психологические проблемы самореализации личности / под ред. А. А. Крылова, Л. А. Коростылевой. − СПб. : [б. и.], 1997. – 239 с.
Шибутани Т. Социальная психология / Т. Шибутани ; пер. с англ. В. Б. Ольшанского. – Ростов н/Д. : Феникс, 1999. – 539 с.

Завантаження

Опубліковано

2016-12-15

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Lazorko, O. (2016). Стратегії самоствердження в переживанні соціальної фрустрованості сучасного студента: ознаки життєвої збалансованості й професійної безпеки. Психологічні перспективи, 28, 164-176. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2016-28-164-176

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають