Критичний дискурс-аналіз як метод дослідження полі¬тичного дискурсу в соціальних медіа

Автор(и)

  • Dmytro О. Iarovyi начальник відділу координації міжнародних заходів та комунікацій Міністерства фінансів України, аспірант Інституту соціальної та політичної психології НАПН України.

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-29-244-256

Анотація

Використання соціальних медіа в політичному дискурсі стає все більш популярним із кожним роком. Соціальні медіа – канал, здатний досягти кожного члена суспільства безпосередньо й швидко, і такий, що дає змогу взаємодіяти з аудиторією. Стаття спрямована на вивчення особливостей політичного дискурсу в соціальних медіа та розроблен­ня схеми його аналізу. Для цього проведено дослідження природи політичного дискурсу в соціальних медіа. Пояснено, що такий дискурс розвивається в умовах високої конкуренції за увагу громадськості, отже, він зобов’язаний бути інтерактивним (і часто випереджувальним), яке заслуговує на довіру, і бути спрямованим на цільову аудиторію. Виходячи із цієї позиції, надається пояснення наукового методу, придатного для дослідження, тобто критичного аналізу дискурсу. У зв’язку з характером дослідницької сфери цей метод вида­ється обґрунтованим для ідентифікації, інтерпретації та пояснення відносин сили й конкуренції дискурсів. Крім того, стосовно українського суспільства й громадянського протистояння, що відбувається в ньому, критичний аналіз дискурсу надає потрібні відповіді з погляду уникнення негативних наслідків.

Ключові слова: критичний аналіз дискурсу, соціальні медіа, м’яка сила, громадянське протистояння.

Посилання

1. Fairclough N. Discourse and Social Change / N. Fairclough. − London : Cambridge Polit Press, 1992. – 259 p.
2. Ismail S. Authenticity Issues of Social Media: Credibility, Quality and Reality / S. Ismail, R. Latif // World Academy of Science, Engineering and Technology. – 2013. – № 74. – P. 265–272.
3. Jorgensen М. Discourse Analysis as Theory and Method / M. Jorgensen, L. Phi¬llips. − Thousand Oaks : SAGE, 2010. – 320 p.
4. Lozev K. The digital diplomacy potential / K. Lozev, A. Murray // KM World. – 2013. – № 22 (6). – P. 22.
5. Nye J. Public Diplomacy and Soft Power. Annals of the American Academy of Political and Social Science / J. Nye // Public Diplomacy in a Changing World. – 2008. – № 616. – P. 94–109.
6. Price V. Normative and informational influences in online political discussions. Communication Theory / V. Price, L. Nir, J. N. Cappella. – 2006. – 16 (1). – Р. 47–74.
7. Westcott N. Digital diplomacy: the impact of the Internet on International relations / N. Westcott // Research Report of Oxford Internet Institute. – 2008. – № 16. – 20 p.
8. Xiguang L. Web-based public diplomacy: the role of social media in the Iranian and Xinjiang riots / L. Xiguang, W. Jing // Journal of International Commu¬nication. – 2010. – № 16 (1). – P. 7–22.
9. Zhonga X. Public diplomacy meets social media: a study of the U. S. Embassy’s blogs and micro-blogs / X. Zhonga, J. Lu // Public Relations Review. – 2013. – № 39. – P. 542–548.

Завантаження

Опубліковано

2017-06-30

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Iarovyi D. О. (2017). Критичний дискурс-аналіз як метод дослідження полі¬тичного дискурсу в соціальних медіа. Психологічні перспективи, 29, 244-256. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-29-244-256