ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ ПІД ЧАС РОБОТИ З ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОЮ МОЛОДДЮ

Автор(и)

  • Olga V. Kaminska Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доцент кафедри педагогіки, психології та корекційної освіти

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-29-81-92

Анотація

У статті проаналізовано особливості здійснення психоконсультативної ро­боти з молодими людьми, яким властиві прояви інтернет-залежності. Розгля­нуто методологічні засади роботи із цим видом залежності, обґрунтовано систему психокорекційних засобів впливу на молодь, описано процес апробації та результативність стратегії психокорекції інтернет-залежності. Установлено, що подолання інтернет-залежності слід розглядати як процес впливу на особис­тість за допомогою психопрофілактичних, корекційних, розвивальних засобів для актуалізації її внутрішніх ресурсів, відповідної зміни мотиваційно-цінніс­ної, емоційно-вольової, когнітивної й конативної сфер, що забезпечує конструк­тивне сприймання віртуальної реальності. Зосереджено увагу на специфіці процесу психоконсультування як засобу корекції адиктивної поведінки. Визна­чено теоретичні підходи та психологічні напрями, що лягли в основу розроб­лення стратегії психологічного консультування під час роботи з інтернет-залежними людьми. Описано основні етапи консультування, завдання, що розв’язують на кожному з них, використані техніки та результати роботи. Доведено доцільність використання методу мотиваційного інтерв’ювання, що включали в процес індивідуального консультування та використовували для забезпечення стійкої мотивації долання інтернет-залежності. Його застосування передбачало виникнення імпульсу до зміни деструктивної поведінки, джерелом якої була мотивація самої залежної особистості, що почала чітко усвідомлю­вати необхідність змін. Описано процес і результат апробації розробленої стра­тегії психоконсультативної роботи. У ході перевірки ефективності запропоно­ваної стратегії встановлено наявність конструктивних змін, що свідчать про зни­ження рівня інтернет-залежності в осіб, які утворили експериментальну групу, та з якими процес психологічного консультування проводли за запропонованою схемою.

Ключові слова: інтернет-залежність, адикція, психологічне консультуван­ня, психоконсультативна техніка, психокорекція.

Посилання

1. Bayіard D. Vash bespokoнnyі podrostok / D. Bayiard, K. Bayiard. – M. : Pedagogіka, 1991. – 208 s.
2. Gornostay P. P. Teorіya i praktika psikhologicheskogo konsultirovanіya / P. P. Gornostay, S. V. Vaskovskaya. – Kiyev, 1995. – 186 s.
3. Zakharov N. P. Psikhoterapіya pogranichnykh sostoyaniy i sostoyaniy zavysymosty / N. P. Zakharov. – M. : DeLy prіnt, 2004 – 288 s.
4. Kolesnikova G. Y. Osnovу psikhoprofilaktiki i psikhokorrekcіi / G. Y. Kolesnikova. – Rostov n/D. : Feniks, 2005. – 185 s.
5. Kleyberg Yu. A. Socialnaya psikhologіya deviantnogo povedenіya / Yu. A. Kleyberg. – M. : TCz Sfera, 2004. – 192 s.
6. Mey Rollo. Yskusstvo psychologytcheskogo konsultyrovanіya / Rollo Mey. – M. : Aprel-press, 2010. – 277 s.
7. Slabinskiy V. Yu. Psikhologitcheskoye konsultirovanіye / V. Yu. Slabinskiy. − Іzd-vo Dalnevostoch. un-ta, 2003. – 256 s.
8. Furman B. Psykhoterapevticheskoye konsultirovanіye. Beseda, napravlennaya na reshenіye / B. Furman, T. Akhola. – SPb. : Rech, 2001. – 160 s.
9. Miller W. R. Motivational interviewing: preparing people to change addictive behavior / W. R. Miller, S. Rollnick. – NY : Guilford Press, 1991. – 327 р.

Завантаження

Опубліковано

2017-06-30

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Kaminska, O. V. (2017). ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ ПІД ЧАС РОБОТИ З ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНОЮ МОЛОДДЮ. Психологічні перспективи, 29, 81-92. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-29-81-92