ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФІЛАКТИКИ ВІКТИМНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ

Автор(и)

  • Vlada Bocheliuk Класичний приватний університет

Анотація

У статті визначено психолого-педагогічні умови підготовки студентів-психологів до організації профілактики віктимної поведінки підлітків. Автор указує на те, що психолого-педагогічні умови професійної підготовки  майбутніхпсихологів у вищому навчальному закладі розглядають як взаємозалежні еле­менти навчального процесу, чинники, що визначають й усвідомлюють викла­дачі та студенти, впливають на стан кожного з них, спонукають їх до активізації власної діяльності з метою формування про­фесійної компетентності майбутніх психологів. Автор визначає такі психолого-педагогічні умови: професійна мо­тивація як процес формування ціннісних орієнтацій студентів; організація са­моосвітньої навчально-пізнавальної діяль­ності студентів; забезпечення фор­му­вання професійної ідентичності майбутніх психологів засобами інтерак­тивних технологій. Одним із чинників професійної підготовки майбутнього  психолога також є суб’єктність студента, що розглядається як фактор акти­візації його са­мосвідомості, самостійності, само­діяльності, саморозвитку в про­цесі само­освітньої роботи. Результативність са­моосвіти майбутнього психолога – показник сформованості когнітивного компонента професійної діяльності. Особлива увага приділяється питанню професійної ідентифікації студентів-психологів. Студенти, засвоюючи навички професійної діяльності в змодельованих си­туаціях, мають змогу: виявити зацікавленість і розуміння свого ціннісного став­лення до власної професійної компетентності, прийняття себе в професії як дієвого фахівця, усвідомлення майбутнім спеціалістом власних професійних можливостей; здійснити аналіз прото­типу професійної діяльності, проектування образу професійного майбутнього, осмислення своєї професійної позиції. До­ве­дено ефективність упровадження в навчальний процес спеціальності «Психо­логія» інтегративних практикумів із організації профілактичної роботи сту­дентів-психологів з віктимними підлітками.

Ключові слова: віктимна поведінка, навчання, підлітки, професійна підго­товка, студенти-психологи.

Біографія автора

  • Vlada Bocheliuk, Класичний приватний університет
    аспірант кафедри практичної психо­логії Класичного приватного університету, м. Запоріжжя.

Посилання

Lyaudis V. Ya. Metodika prepodavaniya psyhologiyi [Methods of teaching psychology]. – Moscow : URAO, 2000. – 251 p.
Osadchiy V. V. Suchasniy vimogy do profesiynoiy pidgotovky maiybutnih uchiteliv [Current requirements for training future teachers]. – http://vuzlib.com/ content/view/354/84/
Soloduhova O. G. Psyhologichni mehanizmiy adaptatsiy ta sotsiolizatsiy osobistostiy [Psychological mechanisms of adaptation and socialization]. – Kharkiv : KhDU, 1999. – P. 342–346.
Homich L. O. Sistema psykhologo-pedagogichnoyi pidgotovki vchiteliv pochatkovykh klasiv : avtoreferat dyssertacii … doktora pedagogichniyh nauk [The system of psycho-pedagogical training of primary school teachers: Dissertation for the degree of Doctor of Pedagogy]. – Kyiv, 1999. – 42 p.

Література:

Ляудис В. Я. Методика преподавания психологии / В. Я. Ляудис. – М. : УРАО, 2000. – 251 с.
Осадчий В. В. Сучасні вимоги до професійної підготовки майбутніх учителів [Електронний ресурс] / В. В. Осадчий. – Режим доступу : http://vuzlib.com/ content/view/354/84/
Солодухова О. Г. Психологічні механізми адаптації та соціалізації осо¬бистості / О. Г. Солодухова, В. Л. Солодухов // Вісник Харківського держ. ун-ту. Серія : Психологія, політологія: Особистість і трансформаційні про¬цеси у суспільстві. – Х. : ХДУ, 1999. – № 439. – Ч. 4, 5. – С. 342–346.
Хомич Л. О. Система психолого-педагогічної підготовки вчителя початко¬вих класів : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Л. О. Хомич. – К., 1999. – 42 с.

Завантаження

Опубліковано

2014-03-05

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Bocheliuk, V. (2014). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФІЛАКТИКИ ВІКТИМНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ. Психологічні перспективи, 23, 18-28. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/158