ПСИХОТРЕНІНГ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ДО САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • Iryna Martynuik Національний університет біоресурсів і природокористування України image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-30-124-135

Ключові слова:

готовність до самоосвітньої діяльності, психотренінг, самоосвіта, самоосвітня діяльність, студентська молодь.

Анотація

У статті на підґрунті результатів пілотажного дослідження автора самоосвітньої діяльності студентів констатується наявність значного відсотка студентів різних курсів, котрі не займаються самоосвітньою діяльністю й у яких не простежено мотивів самовдосконалення, відсутня мета самоосвітньої діяльності, котрі не шукають та не опановують новий соціальний досвід, не вбачають у самоосвітній діяльності особистісної значущості, не проявляють самостійності й ініціативності в пошуку нової інформації, не мають стійкості інтересу до певного досвіду. Наголошено на необхідності розвитку в студентської молоді готовності до самоосвітньої діяльності. Розглянуто сутність готовності до самоосвітньої діяльності (стійке психологічне утворення, що інтегрує особистісні якості, здібності, мотивацію, знання, уміння, навички, необхідні для виконання цієї діяльності, проявляється як налаштованість до самоосвіти й забезпечує її ефективність). Її основні показники – розуміння значення самоосвіти, позитивна оцінка необхідності здійснення самоосвіти, стійкий пізнавальний інтерес у певній галузі знань та ін. Запропоновано тренінг готовності до самоосвітньої діяльності, що може засто­совуватись у практиці навчально-виховної роботи зі студентами вищих навчальних закладів. Розкрито його детальний зміст. Описано результати апробації зазначеного тренінгу, які свідчать про його спрямованість на актуалізацію й розвиток готовності до самоосвітньої діяльності та дають підстави говорити про його ефективність у розв’язанні проблеми розвитку зазначеного особистісного утво­рення в студентської молоді. Зазначено перспективи подальших досліджень цього напряму: аналіз віддалених результатів описаного тренінгу, розробка комплексу психологічних заходів розвитку готовності студентської молоді до самоосвітньої діяльності.

Біографія автора

  • автор Iryna Martynuik, афіліація Національний університет біоресурсів і природокористування України

    кандидат психологічних наук, доцент кафедри соціальної роботи і психології Національного університету біоресурсів і природокористування України

Завантаження

Опубліковано

2017-12-15

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Martynuik, I. (2017). ПСИХОТРЕНІНГ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ДО САМООСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Психологічні перспективи, 30, 124-135. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-30-124-135