ВНУТРІШНЬОГРУПОВА ВЗАЄМОДІЯ У ШКІЛЬНОМУ КЛАСІ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ У ПІДЛІТКІВ ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД СОЦІАЛЬНОЇ МЕРЕЖІ

Автор(и)

  • Marianna Kurliuk Інститут соціальної та політичної психології НАПН України image/svg+xml

Ключові слова:

взаємодія в групі, Інтернет-залежність, адикція, дезадап- тація, ескапізм, підлітковий вік

Анотація

У статті розглянуто особливості внутрішньогрупової взаємодії у шкільному класі як чинника формування в підлітків залежності від соціальної мережі. 

Проаналізовано поняття внутрішньогрупової взаємодії, її основних показників та проявів. Визначено важливі аспекти підліткового віку, такі як інтимно-осо- бистісне спілкування з однолітками, соціальне життя, оцінка оточення, при- належність до групи, авторитет серед близького оточення. Роль близького оточення значною мірою для підлітка відіграє шкільний клас, у якому він проводить більшу частину часу. У разі незадоволеності характером стосунків зі своїми однокласниками у підлітка часто виникає бажання компенсувати невдачі у реальному спілкуванні, за допомогою віртуального – у соціальній мережі, яка надає підлітку нові можливості. У статті наводено і переваги, і недоліки вико- ристання соціальної мережі. Зроблено висновок, що використання соціальних мереж допомагає підлітку розширити межі спілкування, легко знаходити однодумців та емоційно близьких людей, реалізувати потреби у приєднанні до групи та у визнанні. Проте надмірне (патологічне) використання соціальної ме- режі може спричинити формування залежності від неї. Про залежність від соціальної мережі можна говорити тоді, коли потреба у її використанні вихо- дить на перший план, витісняючи інші види діяльності підлітка та замінюючи спілкування у реальному житті.

 

 

Біографія автора

  • автор Marianna Kurliuk, афіліація Інститут соціальної та політичної психології НАПН України

    аспірант Інституту соціальної та політичної психології НАПН України

Завантаження

Опубліковано

2015-11-14

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Kurliuk, M. (2015). ВНУТРІШНЬОГРУПОВА ВЗАЄМОДІЯ У ШКІЛЬНОМУ КЛАСІ ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ У ПІДЛІТКІВ ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД СОЦІАЛЬНОЇ МЕРЕЖІ. Психологічні перспективи, 25, 109-119. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/106