ОСОБИСТІСНІ РЕСУРСИ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ МАЙБУТНІХ МЕДИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ: КОНЦЕПЦІЯ ТА ЕМПІРИЧНА ВЕРИФІКАЦІЯ

Автор(и)

  • Zhana Virna Lesya Ukrainka Eastern European National University , , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Andriy Halian Lesya Ukrainka Eastern European National University , , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-30-28-39

Ключові слова:

адаптація, адаптивність, адаптованість, адаптаційний по­тенціал, особистісні ресурси, адаптація, типи особистісних ресурсів адаптації.

Анотація

У статті розкрито вивчення особистісних ресурсів адаптації майбутніх медичних працівників до професійної діяльності. Розроблено та обґрунтовано теоретичну концептуальну модель адаптації майбутніх медичних працівників до професійної діяльності. Емпірично визначено структуру мотиваційно-цін­нісного, регуляторного й емотивного особистісних ресурсів адаптації майбутніх медичних працівників до професійної діяльності. Окреслено сутність і зміст психологічних ресурсів для забезпечення ефективної адаптації майбутніх ме­дичних працівників до професійної діяльності. Розширено поняття «особистісний ресурс адаптації» та уточнено поняття «адаптація», конкретизовано їхні онто­ло­гічний і феноменологічний аспекти. Запропоновано типологію особистісних ресурсів адаптації майбутніх медичних працівників до професійної діяльності та встановлено її психологічний зміст. Визначено особливості й закономірності прояву особистісних ресурсів адаптації майбутніх медичних працівників. Набули подальшого розвитку ідеї особистісного становлення та розвитку суб’єкта діяль­ності як відкритої системи, здатної до самоорганізації й саморозвитку, внутрішні особистісні утворення та норми соціального й професійного середовища яких взаємодіють між собою. На основі виведених закономірностей і змісту типології обґрунтовано можливість цілеспрямованого супроводу розвитку особистісних ресурсів майбутніх медичних працівників як складової частини їхнього профе­сійного становлення.

Біографії авторів

  • автор Zhana Virna, афіліація Lesya Ukrainka Eastern European National University, , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

    доктор психологічних наук, професор, декан факультету психології Східноєвропейського національного уні­верситету імені Лесі Українки

  • автор Andriy Halian, афіліація Lesya Ukrainka Eastern European National University, , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

    здобувач кафедри загальної і соціальної психології та соціології Східноєвропейського національного уні­верситету імені Лесі Українки

Завантаження

Опубліковано

2017-12-15

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Virna, Z., & Halian, A. (2017). ОСОБИСТІСНІ РЕСУРСИ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ МАЙБУТНІХ МЕДИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ: КОНЦЕПЦІЯ ТА ЕМПІРИЧНА ВЕРИФІКАЦІЯ. Психологічні перспективи, 30, 28-39. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-30-28-39

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають