ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ІНТЕРЕСУ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ДО СОЦІАЛЬНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕРЕЖ

Автор(и)

  • Antonina Mitlosh Lesya Ukrainka Eastern European National University , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

інтерес, прояв інтересу до Інтернету, соціальні Інтернет-мережі, мотиви звернення до соціальних Інтернет-мереж

Анотація

Публікація присвячена аналізу результатів теоретичного й емпіричного дослідження психологічних особливостей прояву інтересу студентської молоді до соціальних Інтернет-мереж. Автор обґрунтовує актуальність обраної пробле­ми, відзначає її недостатню розробленість і в прикладному, і в теоре­тичному аспектах. У публікації звернено увагу на те, що Україна ввійшла в п’ятірку країн, Інтернет-користувачі яких найактивніше відвідують соціальні мережі. Здійснено огляд останніх наукових досліджень вітчизняних учених у цій галузі. Проаналізовано та обґрунтовано доцільність здійснення дослідження прояву інтересу до соціальних Інтернет-мереж через ціннісно-мотиваційну сферу осо­бистості. Дослідження проводилося в Східноєвропейському національ­но­му уні­верси­теті імені Лесі Українки, вибірку склали студенти цього університету. Опи­сано теоретичні, емпіричні та статистичні методи, які використовували для реалізації завдань дослідження. Опис та обґрунтування результатів дослідження містить огляд й інтерпре­та­цію отриманих даних стандартизованого інтерв’ю, яке проводилося на пер­шому етапі дослідження для формування груп вибірок досліджуваних. Наступ­ний етап дослідження полягав у з’ясуванні особливостей ціннісно-мотиваційної сфери досліджуваних, які користуються соціальними Інтернет-мережами, а також у виявленні відмінностей ціннісно-мотиваційної сфери між різними групами вибірок: тими досліджуваними, які користуються соціальними мережами, та тими, які ними не користуються. Порівняння та зістав­лення ре­зульта­тів засвідчує наявність відмінностей у групах вибірок за мето­дикою В. Мільмана «Діагностика мотиваційної структури». У досліджу­ва­них, які активно корис­туються соціальними Інтернет-мережами, переважає ді­лова спрямованість мотиваційного профілю. Автор також зазначає, що в більшості користувачів, які надають перевагу соцмережі «Facebook», у мотива­ційній структурі пере­важає робоча (ділова) спрямованість. Підсумовуючи ре­зульта­ти, автор публікації наголошує, що центральним елементом мотиваційної сфери користувачів соціальних Інтернет-мереж є мо­тиви афіліації, співро­біт­ництва (прагнення допомогти іншим користувачам для збільшення в такий спосіб власного авторитету, досягнення визнання іншими власної компе­тентності й майстерності), самоствердження; самореалізації (як способу прояву й розвитку власних інтелектуальних і творчих можливостей), а також  діловий (орієнтація на конкретний діловий результат), комунікативний, пізнавальний (отримання нових знань) мотиви.

Біографія автора

  • автор Antonina Mitlosh, афіліація Lesya Ukrainka Eastern European National University, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

    кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної та соціальної психології Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки

Завантаження

Опубліковано

2014-03-05

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Mitlosh, A. (2014). ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОЯВУ ІНТЕРЕСУ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ДО СОЦІАЛЬНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕРЕЖ. Психологічні перспективи, 23, 204-216. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/247

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають