ПРОБЛЕМА ОЦІНЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ УСПІШНОСТІ ВИКЛАДАЧА ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Автор(и)

  • Iryna Syngaivska «KROK» University , Вищий навчальний заклад «Університет економіки та права «КРОК»

Ключові слова:

професійна успішність, оцінювання професійної успішності, інтегративний підхід, рефлексивність, компетенції

Анотація

У статті всебічно проаналізовано проблему оцінювання професійної успіш­ності викладача вищого навчального закладу. Виокремлено різні підходи до оцінювання викладацької праці: особистісний, акмеологічний, професіографічний, соціально-психологічний, інтегративний. Виділено об’єктивне оцінювання (зовнішнє, со­ціаль­не) та суб’єктивне (внутрішнє, індивідуальне, особистісне). Розглянуто такі кри­терії оцінювання професійної успішності: особистісні стратегії успіш­ності; система компетенцій; психологічні та ціннісні особливості особистості викладача; про­фесійні ролі, статуси, стилі; ефективність професійних та міжо­собистісних ко­мунікацій; професійна «Я-концепція»; професійний розвиток і самоактуалі­зація із задіянням професійних ресурсів та потенціалу особистості. Указано на потребу урахування співвідношення експертної (зовнішньої) оцінки та са­мооцінки викладача.

 

Біографія автора

  • автор Iryna Syngaivska, афіліація «KROK» University, Вищий навчальний заклад «Університет економіки та права «КРОК»

    кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології Вищого навчального закладу «Університет економіки та права «КРОК»

Завантаження

Опубліковано

2015-11-10

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Syngaivska, I. (2015). ПРОБЛЕМА ОЦІНЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ УСПІШНОСТІ ВИКЛАДАЧА ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ. Психологічні перспективи, 26, 264-274. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/90