ПРОБЛЕМА ОЦІНЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ УСПІШНОСТІ ВИКЛАДАЧА ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Ключові слова:
професійна успішність, оцінювання професійної успішності, інтегративний підхід, рефлексивність, компетенціїАнотація
У статті всебічно проаналізовано проблему оцінювання професійної успішності викладача вищого навчального закладу. Виокремлено різні підходи до оцінювання викладацької праці: особистісний, акмеологічний, професіографічний, соціально-психологічний, інтегративний. Виділено об’єктивне оцінювання (зовнішнє, соціальне) та суб’єктивне (внутрішнє, індивідуальне, особистісне). Розглянуто такі критерії оцінювання професійної успішності: особистісні стратегії успішності; система компетенцій; психологічні та ціннісні особливості особистості викладача; професійні ролі, статуси, стилі; ефективність професійних та міжособистісних комунікацій; професійна «Я-концепція»; професійний розвиток і самоактуалізація із задіянням професійних ресурсів та потенціалу особистості. Указано на потребу урахування співвідношення експертної (зовнішньої) оцінки та самооцінки викладача.
