Особливості етнокультурних стереотипів студентської молоді волинського регіону: когнітивний підхід

Автор(и)

  • Dmytro Vlasyuk Lesya Ukrainka Eastern European National University , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2016-28-33-45

Анотація

Проблема міжособистісної взаємодії представників різних етнокультурних спільнот в умовах глобальних зрушень у процесах міграції та інформаційного обміну загострилася в останні кілька років у більшості європейських країн. Проведено аналіз останніх  досліджень особливостей феномену стереотипізації в різних сферах на основі когнітивно-психологічного підходу. Висвітлено вплив
домінантних ідеологічних установок на процеси міжетнічної і міжрасової соціальної перцепції. Подано окремі результати емпіричного дослідження етнокультурних установок щодо представників шести етнокультурних груп, історично
представлених на території сучасної України. У дослідженні взяли участь 78 студентів педагогічного та медичного коледжів міста Луцька. Використовувався метод примусового ранжування бажаних представників різних етнокультурних груп у трьох ситуаціях: шлюб сестри, безпосередній керівник, бізнес-партнер. Виявлено статистично значущу відмінність у ставленні до представників різних
етнокультурних груп в окремих сферах соціальної взаємодії, зокрема до польської і російської етнокультурних груп. Особлива увага надавалась етичним стандартам проведення дослідження. Повні результати дослідження не публікуються, щоб не створювати ґрунт для маніпулювання суспільною свідомістю в ідеологічних, пропагандистських і політичних цілях. Зроблено висновок про
доцільність моніторингу установок молоді щодо міжкультурної взаємодії для запобігання проявам ксенофобії та розбрату.


Ключові слова: етнокультурна взаємодія, стереотипи соціальної перцепції, студентська молодь.

 

Завантаження

Опубліковано

2016-12-15

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Vlasyuk, D. (2016). Особливості етнокультурних стереотипів студентської молоді волинського регіону: когнітивний підхід. Психологічні перспективи, 28, 33-45. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2016-28-33-45

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають