Постнекласична парадигма взаємодії особистості зі світом шляхом її духовного саморозвитку

Автор(и)

  • O. P. Kolisnyk Lesya Ukrainka Eastern European National University , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

духовність духовна практика самість потоки психіки ступені духовного розвитку смисл ієрархія смислів особистість “Я” парадигма постнекласична наука

Анотація

Півкулі головного мозку діють рецепрокно: ліва розвиває понятійно-логічний розсудок, права − образноінтуїтивний розум. Лівопівкульовий розсудок і правопівкульовий розум доповнюють один одного в напрямку гармонійного функціонування складної системи “людина−світ”. Західна культурна парадигма через знакові системи формує застарілу дискретнологічну картину світу в людини, на її становлення працює традиційна система освіти країн Заходу. Медитація − основа духовних практик, які репрезентують нерелігійну духовність, формує континуально-інтуїтивний розум, відсутня в традиційній освіті навіть психологів. Для активації людського потенціалу особистості, для становлення творчої її участі у вирішенні глобальних проблем людства, для її переходу в постнекласичну парадигму взаємодії зі світом у навчальний процес психологів потрібно ввести медитативні духовні практики, а вчителями мають бути спеціально відібрані й підготовані викладачі психології.

Завантаження

Опубліковано

2011-04-16

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Kolisnyk, O. P. (2011). Постнекласична парадигма взаємодії особистості зі світом шляхом її духовного саморозвитку. Психологічні перспективи, 17, 132-147. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/524