Юнацька агресія в чорнобильській зоні: самоконтроль, розвиток ідентичності та моралі

Автор(и)

  • Volodymyr Khomyk Lesya Ukrainka Eastern European National University , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

самоконтроль, агресія, конструктивно-розвивальна теорія, смислотворення, імперіальна та міжособистісні стадії розвитку ідентичності, реверсивна теорія, метамотиваційні стани, охоронний фрейм

Анотація

Самозвіти про агресію юнаків з Чорно­бильської зони виявили, що епістемологічна тенденція в їх конституюванні повсякденної реальності знаходить свій вияв в імперіальному способові її усві­домлення і знання. Контроль над власними потребами, бажаннями і пріори­те­тами як самої суті їх «я» в ситуаціях насильства повʼязані з відсутністю охо­ронного фрейму у свідомості юнаків. Чорнобильські юнаки творять те, чого уникають і бояться або не творять смислу людського переживання у звичай­ному розумінні, і диференціація у їх свідомості від інших передує інтеграції. В юнаків, яким притаманна затримка стадій розвитку свідомості, найбільше узгоджувалися з агресією часті переживання приємно відчутної суровості замість негативістської/конформістської пари метамотиваційних станів у тому значенні, що правила внутрішньо не відчувалися респондентами як спільна з іншими реальність, якій надавалася нормами форма, порядок, але, радше, вона усвідомлювалася аморфною, нестійкою і такою, якій властива флуктуація мо­ральних стандартів. Для юнаків, які мають належність до міжособистісної стадії смислової еволюції свідомості, стан орієнтованої-на-іншого майстерності наба­гато краще узгоджується із самоконтролем агресії в ситуаціях бійок, ніж інші метамотиваційні стани юнаків.

Біографія автора

  • автор Volodymyr Khomyk, афіліація Lesya Ukrainka Eastern European National University, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

    кандидат психологічних наук, доцент кафедри загальної та соціальної психології Східноєвро­пейського національного університету імені Лесі Українки

Завантаження

Опубліковано

2014-03-05

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Khomyk, V. (2014). Юнацька агресія в чорнобильській зоні: самоконтроль, розвиток ідентичності та моралі. Психологічні перспективи, 23, 319-329. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/256