МОТИВАЦІЙНI ДИСКУРСИ СУЧАСНОСТІ: ВІД МЕТАФОРИ «ВІДПОВІДНОСТІ» ДО МЕТАФОРИ «СТАНОВЛЕННЯ»

Автор(и)

  • Vitalii Klymchuk Institute of Social and Political Psychology of National Academy of Sciences of Ukraine , Інституту соціальної та політичної психології НАПН України

Ключові слова:

автентичність, метафора «відповідності», метафора «ста¬новлення», мотиваційний дискурс, самоактуалізація, самодетермінація

Анотація

Сучасна психологія мотивації стикається із новими проблемами, зокрема домінуванням постнекласичної наукової парадигми, у рамках якої на зміну кла­сичній «об’єкт-суб’єктній» та некласичній «суб’єкт-суб’єктній» діадам прихо­дить «суб’єкт-суб’єкт-контекстна» тріада. Відтак, психологія мотивації, з одно­го боку, стикається з необхідністю стати соціальною психологією мотивації, з другого – набути динамічності, яка б відповідала динамічності змін людини в сучасному світі, з третього – не втратити при цьому науковості й практичності. Проаналізувавши сучасні наукові тексти з психології мотивації, виділяємо домі­нування чотирьох дискурсів – автентичності, оцінювання, експансії та констру­ювання – вивчення яких, у свою чергу, відкриває їхній перехідний статус від ме­тафори «відповідності», яка закладена в дискурсах оцінювання, автентичності й експансії, до метафори «становлення» (дискурс конструюван­ня). Зроблено висновок, що в рамках дискурсу конструювання психологія моти­вації відпо­відає на всі виклики постмодерну й інтегрується з сучасною постнекласичною науковою парадигмою.

Біографія автора

  • автор Vitalii Klymchuk, афіліація Institute of Social and Political Psychology of National Academy of Sciences of Ukraine, Інституту соціальної та політичної психології НАПН України

    кандидат психологічних наук, доцент, докторант Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, лабораторія соціальної психології особистості.

Завантаження

Опубліковано

2014-05-08

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

МОТИВАЦІЙНI ДИСКУРСИ СУЧАСНОСТІ: ВІД МЕТАФОРИ «ВІДПОВІДНОСТІ» ДО МЕТАФОРИ «СТАНОВЛЕННЯ» (V. Klymchuk, пер.). (2014). Психологічні перспективи, 23, 137-148. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/241