ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ МІЖЕТНІЧНИХ СТОСУНКІВ КРІЗЬ ПРИЗМУ ТОЛЕРАНТНОСТІ

Автор(и)

  • Oksana Kykhtiuk Lesya Ukrainka Eastern European National University , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Ключові слова:

соціальна дистанція, соціальна перцепція, соціальна експан¬сивність, соціальний та етнічний стереотип, соціальні репрезентації, толерант¬ність, етнічно толерантна особистість.

Анотація

У статті висвітлено головні аспекти міжетнічних стосунків крізь призму сприйняття студентської молоді інших національностей. Здійснено теоретичне й емпіричне вивчення проблеми етнічної толерантності особистості через зміст понять етнічного стереотипу, настанови, упередження, соціальної дис­танції, етнічної толерантності, етнічно толерантної особистості. Розглянуто пси­хо­логічні особливості юнацького віку, визначено основні труднощі успіш­ного ста­новлен­ня та самореалізації молодої людини. Теоретично проаналізо­вано по­няття за­гальної та етнічної толерантності, соціального й етнічного стереотипу, со­ціальної перцепції, упередження, соціальних репрезентацій, соціальної дис­танції. Обґрунтовано головні психологічні причини виникнення інтоле­рант­ності, упереджень щодо інших соціальних груп, зокрема етнічних меншин та національностей. Теоретично й емпірично вивчено, описано рівень со­ціальної дистанції студентської молоді в процесі міжетнічної взаємодії. У статті відобра­жено отримані показники індексу загальної, соціальної, етнічної толе­рантності як риси особистості. У студентів виявлено середній рівень толерантності, який може проявлятися толерантними або інтолерантни­ми по­ведінковими реакціями. Результати дослідження засвідчують, що макси­мальна соціальна дистанція сту­дентської молоді зумовлена негативними етніч­ними стереотипами та низьким рівнем властивостей етнічно толерантної осо­бистості. Мінімальна соціальна дистанція обґрунтована достатньою кількістю інформації про певну на­ціональ­ність, етнічність, відсутністю негативних етніч­них сте­реоти­пів, установок.

Завантаження

Опубліковано

2014-05-08

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати