ПСИХОЛОГІЧНА СТРУКТУРА ІГРОТЕХНІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА

Автор(и)

  • Iya Gordienko-Mytrofanova HNPU named after G. S. Skovoroda , Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

Анотація

Стаття присвячена характеристиці психологічної структури ігротехнічної компетентності молодшого школяра й аналізу ефективності розвивально-ігро­вого комплексу її розвитку. Відповідно до поставленої мети поставлено такі завдання: виявити особливості ігротехнічної компетентності учня за певними показниками її сформованості; визначити модально-специфічні особливості вербальної пам’яті; дослідити факторну структуру та профілі ігротехнічної компетентності; проаналізувати результати експериментального дослідження ефективності створеного розвивально-ігрового комплексу, що спрямований на врахування модально-специфічних та мотиваційних особливостей пізна­вального процесу. Розвивально-ігровий комплекс, розроблений на основі дидактичних ігор-маніпулятивів, мав за мету формування ігротехнічної компетентності учня під час вивчення мови, до складу якого ввійшли: навчально-ігровий матеріал у вигляді маніпулятивів для врахування особливостей та використання можли­востей кінестетичної репрезентативної системи; комплекс додаткового дидактичного матеріалу для актуалізації наочно-дійового та наочно-образного компо­нентів пізнавальної сфери; система вправ для оволодіння маніпулятивами, що ґрунтується на діяльнісних принципах побудови ігор-маніпулятивів, базових положеннях теорії поетапного формування розумових дій і спрямована на активізацію емоційної пам’яті зокрема; методичні рекомендації для вчителів, що призначені для забезпечення успішного впровадження дидактичних ігор загалом та ігор-маніпулятивів зокрема. Одержані результати експериментального дослідження дають підстави для висновку, що створений розвивально-ігровий комплекс є ефективним з погляду повноцінного формування компонентів ігро­технічної компетентності мо­лодшого школяра. Структура ігротехнічної компе­тентності учня, яка утво­рена трьома чинниками – «афективне реагування», «суб’єктність», «регуля­торні особливості», вирізняється помірним рівнем шкільної тривожності, висо­кими показниками ігрової та навчальної спрямованості, суб’єктності, вольової регуляції та перевагою кінестетичної репрезентативної системи.

Ключові слова: дидактичні ігри-маніпулятиви, ігротехнічна компетент­ність, розвивально-ігровий комплекс.

Біографія автора

  • автор Iya Gordienko-Mytrofanova, афіліація HNPU named after G. S. Skovoroda, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди

    доктор психоло­гічних наук, професор кафедри практичної психології Харківського на­ціонального педагогічного університету імені Г. С.  Сковороди

Завантаження

Опубліковано

2014-05-08

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати