ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНИХ ВІДНОСИН МІЖ СУБ’ЄКТАМИ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Natalia Vichalkovska Eastern European National University named after Lesya Ukrainka , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
  • Oksana Ivanashko Eastern European National University named after Lesya Ukrainka , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Анотація

У статті розглянуто основні аспекти інтегрованого навчання, визначено умови успішного процесу інтеграції дітей з обмеженими можливостями, розглянуто моделі інтегрованого навчання. Відзначено потребу й користь інтег­ро­ваної освіти, позитивний вплив інтегрованої освіти на дітей з особливостями психофізичного розвитку. Проаналізовано також психологічну характеристику суб’єктів інтегрованого навчання, вивчено взаємини дітей дошкільного та мо­лодшого шкільного віку з ровесниками, батьками, дорослими. Слід зазначити, що взаємини між суб’єктами інтегрованої освіти визна­чаються залежно від їхніх цілей і потреб. Потреби можуть бути різними: самоствердження, прий­нят­тя, отримання високих оцінок, освіти, виховання позитивних якостей осо­бистості й інше, – які визначають і ставлення до інтегрованої освіти. Однак у процесі організації інтегрованого навчання і ви­ховання виявлено суттєві проблеми. Для успішної роботи інтегрованих класів (груп) необхідно вивчити наявні проблеми та знайти шляхи їх вирішення. Одна з головних проблем, на нашу думку, полягає в труднощах становлення пози­тивних відносин між різними суб’єктами інтегрованої освіти. До суб’єктів інтегрованої освіти відносимо такі: діти з особливостями психофізичного роз­витку; діти, що нормально розвиваються; батьки дітей з особливостями розвитку; батьки дітей, що нормально розвиваються; педагоги, які працюють в інтегрованих класах. Труднощі становлення відносин пов’язані з тим, що цілі різних суб’єктів інтегрованого навчання істотно різняться. Для створення спеціальних класів і класів інтегрованого навчання потрібна наявність у школі кваліфікованих фахівців, необхід­них умов і обладнання, які дозволяють забезпечити сприятливий режим і орга­нізувати корекційно-розви­вальний навчальний процес. Практичне значення дослідження полягає в тому, що отримані результати можуть слугувати для подальшого вдосконалення освітнього процесу в галузі інтегрованого навчання, зокрема для формування позитивних відносин між суб’єктами інтегрованого навчання.

Ключові слова: інклюзивна освіта, інтегроване навчання, діти з особли­вими потребами, інтеграція.

Біографії авторів

  • автор Natalia Vichalkovska, афіліація Eastern European National University named after Lesya Ukrainka, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

    кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогічної та вікової психології Східноєвро­пейського національного університету імені Лесі Українки.

  • автор Oksana Ivanashko, афіліація Eastern European National University named after Lesya Ukrainka, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
    кандидат психологічних наук, до­цент кафедри педагогічної та вікової психології Східноєвро­пейсько­го національного університету імені Лесі Українки

Завантаження

Опубліковано

2014-05-08

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають