Стратегії самоствердження в переживанні соціальної фрустрованості сучасного студента: ознаки життєвої збалансованості й професійної безпеки

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2016-28-164-176

Анотація

У статті представлено теоретико-емпіричне вивчення прояву стратегій
самоствердження в переживанні соціальної фрустрованості студентів й обґрунтування ознак їх життєвої збалансованості та професійної безпеки. Теоретичний аналіз проблеми розкриває основні аспекти психологічних інтерпретацій соціальної фрустрованості особистості. Наголошено, що соціально-психологічна зумовленість поведінки людини виявляється в стратегіях самоствердження, психологічних зміст яких відображає унікальність складеного способу життя
людини. Теоретична експлікація проблеми зосереджена на актуальних аспектах сенситивності прояву стратегій самоствердження та переживання соціальної фрустрованості в студентські роки. Зазначено, що конструктивні форми самоствердження в цей віковий період − умова успішної особистісної та професійної реалізації. Емпірична експлікація проблеми розкриває прогностичний вимір розгортання змісту професійної безпеки студентів. Виокремлено прогностичні ознаки професійної безпеки (пасивно-компенсаційні, активно-оптимальні, активнорефлексивні), які відповідають психологічному змісту прояву стратегій  самоствердження в переживанні соціальної фрустрованості студентів. Конкретизовано конструктивні й неконструктивні тенденції професійного розвитку майбутніх фахівців та констатовано, що прогностичні ознаки життєвої збалансованості й професійної безпеки забезпечують продуктивність і оптимальність професійної реалізації майбутнього фахівця.

Ключові слова: соціальна фрустрованість, стратегії самоствердження, життєва збалансованість, професійна безпека, студенти.

Біографія автора

  • автор Olga Lazorko, афіліація Lesya Ukrainka Eastern European National University, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

    кандидат психологічних наук, доцент, докторант кафедри загальної та соціальної психології Східноєвро­пейського національного університету імені Лесі Українки

Завантаження

Опубліковано

2016-12-15

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Lazorko, O. (2016). Стратегії самоствердження в переживанні соціальної фрустрованості сучасного студента: ознаки життєвої збалансованості й професійної безпеки. Психологічні перспективи, 28, 164-176. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2016-28-164-176

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають