ПСИХОЛІНГВІСТИЧНІ МАРКЕРИ МОВЛЕННЯ ОСІБ У РІЗНИХ ЕМОЦІЙНО-ПСИХІЧНИХ СТАНАХ
DOI:
https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-29-280-291Анотація
У статті викладено результати експериментально-діагностичного дослідження психолінгвістичних маркерів осіб у різних емоційно-психічних станах. Розкрито значення емоційного стану та його зовнішнього прояву під час виконання життєвої ролі та сприйняття ролей навколишніх людей. Дослідження психолінгвістичних маркерів проводили за допомогою аналізу авторських казок. Теоретично й емпірично обґрунтовано ефективність застосування методів казкотерапії, зокрема казкоаналізу, у дослідженні психолінгвістичних маркерів осіб у різних емоційно-психічних станах. В основній частині висвітлено результати емпіричного дослідження, яке проводили в три етапи. Перший етап – діагностичне дослідження за авторською анкетою «Ставлення до власної ролі» та методикою багатофакторного дослідження особистості Кеттелла (форма С). На другому етапі було здійснено процедуру факторного аналізу. Третій етап – аналіз казкового матеріалу. У дослідженні взяли участь студенти віком від 18 до 23 років. Виокремлено психолінгвістичні маркери, що відповідають кожному типу життєвої ролі й типовим емоційним станам. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше на емпіричному рівні за дапомогою казкоаналізу досліджено емоційні стани. Отримані результати можуть бути використані для подальших психолінгвістичних досліджень, розроблення діагностичного й терапевтичного інструментарію.
Ключові слова: емоційні стани, життєва роль, казкоаналіз, психолінгвістичні маркери, життєвий шлях.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Психологічні перспективи

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
