Соціально-психологічні особливості поведінки споживача
DOI:
https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-29-151-161Анотація
У статті досліджено споживчу поведінку особистості. Автор обґрунтовує актуальність, аналізує дослідження із цієї проблематики, визначає методи та методики дослідження соціально-психологічних характеристик особистості та особливостей споживчої поведінки. Актуальність дослідження зумовлює сучасний стрімкий розвиток суспільства й економіки, потреба розв’язання наукових завдань, у центрі яких стоїть людина як суб’єкт економічної діяльності. Одне з таких завдань – саме дослідження споживчої поведінки й чинників, які впливають на неї. Автор притримується думки, що поведінка споживача не зводиться лише до максимізації корисності, раціональних оцінок і розрахунків. Оскільки, крім функціонального попиту на товар, існує й не функціональний попит, який зумовлюється різними, у т. ч., психологічними чинниками. Наведено кількісний та якісний аналіз результатів діагностики, здійснено інтерпретацію даних емпіричного дослідження означеної проблеми, які демонструються і графічно, і описово. Виявлено індивідуально-психологічні характеристики особистості з використанням «Багатофакторного опитувальника» Р. Б. Кеттела. Результати діагностики представлені за шістнадцятьма показниками. Представлено результати дослідження психологічних типів споживчої поведінки за методикою О. С. Посипанової «Психологічний профіль споживача». Визначено й описано сім видів профілів споживачів: інноватор, модник, традиціоналіст, консерватор, індивідуаліст, ситуаціоніст, байдужий. За результатами діагностики з допомогою кореляційного аналізу встановлено особливості взаємозв’язку індивідуальних психологічних характеристик особистості та елементів споживчої поведінки, які визначалися в типології психологічних профілів споживачів. Окреслено перспективи подальших досліджень.Ключові слова: споживча поведінка, індивідуально-психологічні характеристики особистості, психологічний профіль споживача.
Завантаження
Опубліковано
2017-06-30
Номер
Розділ
Статті
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Психологічні перспективи

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Як цитувати
Kulchytska, A. V. (2017). Соціально-психологічні особливості поведінки споживача. Психологічні перспективи, 29, 151-161. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-29-151-161
