ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФІЛАКТИКИ ВІКТИМНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ

Автор(и)

  • Vlada Bocheliuk Класичний приватний університет image/svg+xml

Анотація

У статті визначено психолого-педагогічні умови підготовки студентів-психологів до організації профілактики віктимної поведінки підлітків. Автор указує на те, що психолого-педагогічні умови професійної підготовки  майбутніхпсихологів у вищому навчальному закладі розглядають як взаємозалежні еле­менти навчального процесу, чинники, що визначають й усвідомлюють викла­дачі та студенти, впливають на стан кожного з них, спонукають їх до активізації власної діяльності з метою формування про­фесійної компетентності майбутніх психологів. Автор визначає такі психолого-педагогічні умови: професійна мо­тивація як процес формування ціннісних орієнтацій студентів; організація са­моосвітньої навчально-пізнавальної діяль­ності студентів; забезпечення фор­му­вання професійної ідентичності майбутніх психологів засобами інтерак­тивних технологій. Одним із чинників професійної підготовки майбутнього  психолога також є суб’єктність студента, що розглядається як фактор акти­візації його са­мосвідомості, самостійності, само­діяльності, саморозвитку в про­цесі само­освітньої роботи. Результативність са­моосвіти майбутнього психолога – показник сформованості когнітивного компонента професійної діяльності. Особлива увага приділяється питанню професійної ідентифікації студентів-психологів. Студенти, засвоюючи навички професійної діяльності в змодельованих си­туаціях, мають змогу: виявити зацікавленість і розуміння свого ціннісного став­лення до власної професійної компетентності, прийняття себе в професії як дієвого фахівця, усвідомлення майбутнім спеціалістом власних професійних можливостей; здійснити аналіз прото­типу професійної діяльності, проектування образу професійного майбутнього, осмислення своєї професійної позиції. До­ве­дено ефективність упровадження в навчальний процес спеціальності «Психо­логія» інтегративних практикумів із організації профілактичної роботи сту­дентів-психологів з віктимними підлітками.

Ключові слова: віктимна поведінка, навчання, підлітки, професійна підго­товка, студенти-психологи.

Біографія автора

  • автор Vlada Bocheliuk, афіліація Класичний приватний університет
    аспірант кафедри практичної психо­логії Класичного приватного університету, м. Запоріжжя.

Завантаження

Опубліковано

2014-03-05

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Bocheliuk, V. (2014). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФІЛАКТИКИ ВІКТИМНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ. Психологічні перспективи, 23, 18-28. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/158