ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК СОЦІАЛЬНИЙ ЧИННИК РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ

Автор(и)

  • Mukola Babii Lesya Ukrainka Eastern European National University , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

Анотація

Творчі здібності людини особливо інтенсивно розвиваються в процесі навчання. Відтак розвиток творчої активності підлітків вимагає впровадження в навчально-виховний процес активних форм і методів навчання, що значно могли б забезпечити формування дивергентного мислення, проблемного ба­чення, фантазії та уяви учнів. Навчальна аудиторна діяльність має бути спрямованою на розвиток креативного потенціалу школяра та здійснюватися за відпо­відними напрямами: вироблення досвіду пошуково-дослідницької діяльності у вигляді навичок комбінування, конструювання та розвитку самостійної  творчості. Для правильної організації та кваліфікації підліткової творчості важ­ли­во враховувати поняття об’єктивної та суб’єктивної новизни стосовно під­літка, який ще не має потрібного життєвого досвіду, спеціальних знань і нави­чок. На кожному уроці учні набувають нові знання. Відповідно, поняття ори­гі­нальності та самостійності мають тут свою специфіку. Мета навчальної діяльності – формування наукових знань. Підліток їх здобуває у процесі засвоєння програмного матеріалу. Сучасні методичні підхо­ди до його вивчення не враховують індивідуальний рівень творчого потенціалу школяра, можливості креативно розв’язувати навчальні завдання на власний розсуд. Творчість – це здатність виконувати роботу, яка одночасно є і нова­торською (тобто ори­гі­нальною, несподіваною), і корисною, що відповідає вимогам уроку. Мета нашого дослідження – вивчити, як впливає специфіка побудови уроків за відповідним напрямом підготовки на розвиток творчих здібностей учнів підліткового віку. У досліджені взяли участь школярі, що навчаються в класах із поглибленим вивченням математичних та філологічних дисциплін, відпо­відно, природничого та гуманітарного профілів. За результатами дослідження з’ясовано, що вивчення дисциплін при­род­ничого циклу, порівняно з гумані­тарним, є більш дієвим чинником розвитку креативності підлітків Засвідчують це вищі показники гнучкості й оригі­нальності. Отож формування рівня креативності у підлітків визначається соціальними чинниками зокрема, змістом навчальної діяльності. 

Ключові слова: креативність, мислення, навчальна діяльність, оригіналь­ність, самостійність, гнучкість.

 

Біографія автора

  • автор Mukola Babii, афіліація Lesya Ukrainka Eastern European National University, Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
    кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогічної та вікової психології Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки

Завантаження

Опубліковано

2014-03-05

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Babii, M. (2014). ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК СОЦІАЛЬНИЙ ЧИННИК РОЗВИТКУ КРЕАТИВНОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ. Психологічні перспективи, 23, 8-18. https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/157