Навчальна мотивація в достовірності метакогнітивного моніторингу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2018-31-107-117

Ключові слова:

ілюзія знання, навчальна діяльність, метакогнітивний моніторинг, мотивація, об’єктивність, саморегульоване навчання.

Анотація

У статті вивчено аспекти достовірності мета­когнітивного моніторингу. Зокрема, дослідження зосереджене на теоретичному обґрунтуванні ролі мотивації в метакогнітивному моніторинзі навчальної діяльності студентів (n = 262; M = 19,5; SD = 1,87). Крім того, ми ставили за мету дослідити роль навчальної мотивації в ілюзії знання як помилки мета­когнітивного моніторингу. Для діагностики ролі навчальної мотивації в досто­вірності метакогнітивного моніторингу використано метод вивчення мотивації Т. Ільїної (2003 р.), спрямований на розгляд структури мотивації в студентів. Також виокремлено результати емпіричного дослідження ролі навчальної мотивації в метакогнітивному моніторингу. Згідно з отриманими результатами, серед найважливіших характеристик мотивації відзначено роль надання кращого розуміння природи ефективності метакогнітивного моніторингу. Саме навчальна мотивація покликана сприяти нівелюванню негативного впливу ілюзії знання на метакогнітивний моніторинг навчальної діяльності студентів. Ті з них, котрі були зосереджені на отриманні знань, показали точні метакогнітивні судження. Однак серед студентів із переважанням мотивації на отримання професії точність метакогнітивного моніторингу була найвищою (MaJOL = -.006; SD = .01; MaRCJ = -.006; SD = .02; MJOL = .03; SD = .02; MRCJ = .00; SD = .01) (p = .05). Окреслено перспективи подальших розвідок із цієї проблеми.

Завантаження

Опубліковано

2018-07-14

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Kalamazh, R., & Avhustiuk, M. (2018). Навчальна мотивація в достовірності метакогнітивного моніторингу. Психологічні перспективи, 31, 107-117. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2018-31-107-117

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають