Навчальна мотивація в достовірності метакогнітивного моніторингу
DOI:
https://doi.org/10.29038/2227-1376-2018-31-107-117Ключові слова:
ілюзія знання, навчальна діяльність, метакогнітивний моніторинг, мотивація, об’єктивність, саморегульоване навчання.Анотація
У статті вивчено аспекти достовірності метакогнітивного моніторингу. Зокрема, дослідження зосереджене на теоретичному обґрунтуванні ролі мотивації в метакогнітивному моніторинзі навчальної діяльності студентів (n = 262; M = 19,5; SD = 1,87). Крім того, ми ставили за мету дослідити роль навчальної мотивації в ілюзії знання як помилки метакогнітивного моніторингу. Для діагностики ролі навчальної мотивації в достовірності метакогнітивного моніторингу використано метод вивчення мотивації Т. Ільїної (2003 р.), спрямований на розгляд структури мотивації в студентів. Також виокремлено результати емпіричного дослідження ролі навчальної мотивації в метакогнітивному моніторингу. Згідно з отриманими результатами, серед найважливіших характеристик мотивації відзначено роль надання кращого розуміння природи ефективності метакогнітивного моніторингу. Саме навчальна мотивація покликана сприяти нівелюванню негативного впливу ілюзії знання на метакогнітивний моніторинг навчальної діяльності студентів. Ті з них, котрі були зосереджені на отриманні знань, показали точні метакогнітивні судження. Однак серед студентів із переважанням мотивації на отримання професії точність метакогнітивного моніторингу була найвищою (MaJOL = -.006; SD = .01; MaRCJ = -.006; SD = .02; MJOL = .03; SD = .02; MRCJ = .00; SD = .01) (p = .05). Окреслено перспективи подальших розвідок із цієї проблеми.
