ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ МОРАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ ТА МОРАЛЬНО-ЕТИЧНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

  • Yuliya Tymosh Lesya Ukrainka Eastern European National University , , Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки

DOI:

https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-30-223-234

Ключові слова:

моральна свідомість, відповідальність, моральна інтуїція, альтруїстичні почуття, морально-етична мотивація, моральні цінності, компоненти та рівні розвитку моральної свідомості.

Анотація

У статті відображено результати теоретичного та емпіричного дослідження моральної свідомості та морально-етичної відповідальності студентів. Зазначено, що моральна свідомість, як складне психологічне утворення, має певні свої рівні, форми й певну структуру. Також зазначено, що особливо важливим саме в студентському віці, при освоєнні професійних норм є феномен морально-етичної відповідальності. Адже цей  період є базою для вибору життєвої стратегії, у якій саме морально-етична відповідальність спеціаліста перед суспільством, іншими людьми, самим собою за результати власної діяльності відіграє найважливішу роль.

Досліджено, що морально-етична відповідальність пронизує усі стадії моральної свідомості студентів, характеризуючи їхню спрямованість на розмежування добра і зла із важливістю задоволення власних потреб, наслідування норм і правил, встановлених суспільством, і зрештою на досягнення вищих цінностей, пов’язаних із духовною сферою особистості. Встановлено, що переважна більшість студентів має високий і середній рівні морально-етичної відповідальності, що свідчить про високорозвинену рефлексію та інтуїцію у вирішенні суперечливих життєвих ситуацій, високу моральність і екзистенційну відповідальність. Таким чином, дана вибірка є відповідною для ґрунтовного дослідження особливостей моральної свідомості, її проявів та психосемантичної організації.

Завантаження

Опубліковано

2017-12-15

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

Tymosh, Y. (2017). ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ МОРАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ ТА МОРАЛЬНО-ЕТИЧНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ. Психологічні перспективи, 30, 223-234. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2017-30-223-234

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають